העסקה השנייה בגודלה בתולדות מיקרוסופט: רוכשת חברה לזיהוי דיבור בכ-20 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה רוכשת את חברת Nuance, שפיתחה טכנולוגיית זיהוי דיבור, ב-19.7 מיליארד דולר • זו העסקה השנייה בגודלה בתולדות חברת מיקרוסופט אחרי רכישת ליקנדאין בשנת 2016 • העסקה תושלם בסוף השנה לאחר קבלת אישורים נוספים, בהם של בעלי המניות של Nuance

הלוגו של מיקרוסופט / צילום: Shutterstock
הלוגו של מיקרוסופט / צילום: Shutterstock

חברת מיקרוסופט הודיעה כי חתמה על עסקה עם חברת הבינה המלאכותית Nuance Communications ורכשה אותה ב-19.7 מיליארד דולר, כשמיקרוסופט תשלם 56 דולר עבור מניה. רכישה כזו תאפשר למיקרוסופט לפתח תכונות קוליות טובות יותר ממה שיש לה כיום. על פי הודעת החברות, מארק בנג'מין יישר מנכ"ל Nuance, וידווח לסקוט גת'רי, סגן נשיא בכיר בתחומי ענן ו-AI בקבוצת מיקרוסופט.

העסקה אושרה פה אחד על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. העסקה תסגר בסוף השנה הזו והיא כפופה לאישור של בעלי המניות של Nuance ושל אישורים רגולטוריים אחרים.

כעת כשחברת מיקרוסופט השלימה את הרכישה הזו, Nuance היא העסקה השנייה בגודלה בהיסטוריית מיקרוסופט. העסקה הגדולה ביותר של ענקית הטכנולוגיה הייתה בשנת 2016, כשרכשה את לינקדאין בשווי של 26 מיליארד דולר. בחודש שעבר, מיקרוסופט רכשה את יצרנית המשחקים Zenimax בשווי 7.5 מיליארד דולר.

מארק בנג'מין, מנכ"ל Nuance אמר כי "אנו זקוקים לפלטפורמה הנכונה שתביא פוקוס וקנה מידה עולמי ללקוחות ולשותפים שלנוכדי לאפשר קשרים אישיים יותר, משתלמים יותר ויעילים יותר לאנשים ולטיפול. הדרך קדימה היא בהחלט עם מיקרוסופט, שמביאה שירותים חכמים מבוססי ענן בקנה מידע גדול וחולקת את התשוקה שלנו לדרכים שטכנולוגיה יכולה לחולל שינוי". 

הבוקר דווח כי מיקרוסופט ניהלה שיחות מתקדמות לרכישת החברה, כך לפי גורם המעורה בפרטים ששוחח עם CNBC. אותו גורם אמר שהעסקה הזו יכולה להיחתם כבר היום, כפי שקרה. מיקרוסופט פנתה כבר בדצמבר ל-Nuance, והציעה לשלם כ-56 דולר למניה, מה שיוביל לשווי של כ-16 מיליארד דולר. ההצעה הזו של מיקרוסופט גבוהה ב-23% מהסגירה האחרונה של Nuance, שהייתה כ-45 דולר. החברה מסייעת לאפל עם ניתוחים לשיפור העוזרת הקולית, סירי. במשך שנים אפל נעזרה בחברה על מנת לשפר את סירי.

חברת Nuance, שהוקמה בשנת 1992 וכיום מעסיקה כ-7,000 עובדים (נכון לספטמבר), מוכרת כלים לזיהוי ותמלול דיבור בכמה מצבים, כמו בביקור אצל רופא, תא קולי ושיחות עם שירות לקוחו. השירותים של Nuance יתאימו יותר לעסקים ולממשלות. החברה דיווחה ברבעון הרביעי של 2020 על רווח נקי של 7 מיליון דולר והכנסות של 346 מיליון דולר.

העסקה באה ברקע המגעים עם דיסקורד

בחודש שעבר, דווח בבלומברג כי מיקרוסופט מנהלת מגעים לרכישת דיסקורד (Discord), הרשת החברתית הפופולרית שמציעה צ'אטים מרובי משתתפים, תמורת יותר מ-10 מיליארד דולר. יש כמה מועמדים פוטנציאליים ברכישת החברה, אך זו עשויה בכלל להעדיף ללכת להנפקה ולא להימכר. בשנה שעברה, דיסקורד כמעט שילשה את הכנסותיה רק ממכירת מנויים המספקים למשתמשים גישה למאפיינים בלעדיים נוספים מעבר לשירותים החינמיים שהיא מציעה.