הליכוד וכחול לבן הופכים את החיסונים לבני ערובה בעימות ביניהם

בני גנץ מתעקש לאשר את מימון חיסוני פיייזר נגד הקורונה רק אם ימונה לשר המשפטים, ובתגובה שר הבריאות יולי אדלשטיין מאשים את גנץ בסירוב ציני • במשרד הבריאות חוששים שהעימות יביא לעיכוב במבצע החיסונים

חיסונים של פייזר / צילום: Associated Press
חיסונים של פייזר / צילום: Associated Press

העימות בסוגיית מימון עסקת החיסונים מפייזר אל מול המינויים בממשלה מחריף. יו"ר כחול לבן בני גנץ מתעקש לאשר את מימון החיסונים רק אם ימונה לשר המשפטים.

גנץ נפגש היום עם שר האוצר כ"ץ ולאחר הפגישה פרסם הודעה: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע.
כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים, מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של 'חזרה לסגרים' לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שילך הביתה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין האשים את גנץ באחריות למחדל: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק. הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא הייתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

בכחול לבן הגיבו: "שרי הליכוד ואדלשטיין בראשם הפכו לשותפים לפשע של פושע שמנסה להימלט ממשפטו. אם אדלשטיין היה באמת חושב על אזרחי ישראל הוא היה גם נלחם על מינוי שר משפטים וגם לאישור תקציב עבור חיסונים נוספים".

לפי בכירים במשרד הבריאות, העימות מביא לחשש כי ישראל לא תוכל לספק חיסונים לבני הנוער בגילאי 12-16 שתוכנן לחודש הבא.