בנו של אריה דרעי ימונה לראש מחלקה בהסתדרות הציונית. כמה ירוויח?

חברי הנהלת ההסתדרות הציונית קיבלו את הצעת המינוי של ינקי דרעי, בנו של השר אריה דרעי, לראשות מחלקה והם צפויים לאשר אותה בימים הקרובים • דרעי הצעיר צפוי להשתכר כ-42 אלף שקל בחודש, בדומה לשר בממשלה • גם אחיו של דרעי, מומו, מחזיק בתפקיד ללא שכר בארגון

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

מינויים בהסתדרות הציונית: חברי הנהלת ההסתדרות הציונית קיבלו את הצעת המינוי של ינקי דרעי, בנו של השר אריה דרעי, לראשות מחלקה והם צפויים לאשר אותה בימים הקרובים. מדובר במינוי שיוצא לפועל כחלק מההסכמים הקואליציוניים החדשים, שנחתמו במסגרת הבחירות להסתדרות הציונית, שנערכו לפני מספר חודשים. לדברי גורמים בארגון, דרעי צפוי להשתכר כ-42 אלף שקל בחודש, שכר הדומה לשר בממשלה (בדומה לשכרם של כל ראשי המחלקות), ובנוסף ימונה גם לחבר הנהלה. לדרעי הצעיר תהיה גם היכולת למנות לצדו עוזר.

בהסתדרות הציונית העולמית 14 ראשי מחלקות בעלי תנאים זהים הדומים לאלו שנהנים מהם שרים. ראש מחלקה הוא דרג נבחר, שנבחר בקונגרס הציוני שמתקיים אחת ל-5 שנים. יש הליך בחירה שמתחיל בחו"ל ואורך כמעט שנה. ינקי דרעי קיבל לידיו מחלקה חדשה שנוצרה בעקבות ההסכמים החדשים שאחראית על גיוס משאבים והקשר עם הקהילות.

קרוב משפחה נוסף של השר דרעי שהוא בעל תפקיד בארגון הוא אחיו, מומו דרעי. במסגרת ההסכמים הקואליציוניים קיבלה ש"ס גם את תפקיד יו"ר עמית בקק"ל, שהוא ללא שכר אך עתיר סמכויות, ובו מכהן כיום דרעי האח. המוסדות הציוניים נהנים מתקציבי עתק של מאות מיליוני שקלים (285 מיליון שקל לחמש שנים לפי ההסכם החדש) עבור כל המוסדות והאגפים השונים בקונגרס המוזרמים ישירות מקק"ל אליהם ומשמשים לפעילויות שונות עבור יהודים בארץ ובחו"ל.

מההסתדרות הציונית העולמית נמסר כי "ינקי דרעי אמור להבחר כחבר הנהלה העתיד להיות אחראי על גיוס משאבים והקשר עם הקהילות וזאת כחלק ממהלך הרחבת פעילות הסתדרות הציונית לאחר הקונגרס הל"ח שהתקיים בסוף השנה שעברה. מדובר במחלקה העוסקת בתחומי פעילות חדשים ולפיכך הליך גיבוש תוכניות העבודה טרם הושלם".