פוט לוקר העולמית תרכוש 10% ממניות החברה הבת של פוקס ריטיילורס

הרכישה כפופה לביצוע של הנפקה לציבור של מניות ריטיילורס • ריטיילורס היא חברה בת של פוקס תחתיה מרוכזים מותגי הספורט של הקבוצה

פוט לוקר/  צילום: שוקה כהן
פוט לוקר/ צילום: שוקה כהן

חברת פוט לוקר (Foot Locker) העולמית חתמה על הסכם עם קבוצת הבת של פוקס, ריטיילורס, לרכישה של 10% ממניותיה בדרך של הקצאת מניות - אם וככל שתבוצע הנפקה לציבור של מניות ריטיילורס עליה הצהירה פוקס בתקופה האחרונה.

ריטיילורס מאגדת את פעילות קבוצת פוקס בתחום הספורט, והיא כוללת בתוכה את פעילות חנויות נייקי בישראל, קנדה ואירופה, פעילות פוט לוקר בישראל ובאירופה ופעילות הרשת הרב מותגית שנפתחה בשנה החולפת - דרים ספורט. מחיר הרכישה יבוצע במחיר למניה השווה ל-87.5% מהמחיר למניה בהצעה לציבור.

מדובר בהעמקת החיבור בין הקבוצה שבשליטת ויזל לבין רשת נעלי אופנת הספורט הבינלאומית. השותפות בין פוט לוקר לריטיילורס מקבוצת פוקס החלה בשנת 2017, עם ההתקשרות בהסכם רישיון בלעדי להפעלת רשת חנויות של פוט לוקר בישראל. ב-2018 נפתחה החנות הראשונה בארץ ונכון להיום לרשת כ-65 חנויות בפריסה ארצית.

על רקע ההתפתחות המהירה בישראל, הורחב שיתוף הפעולה בין הצדדים, ובין היתר, ב-2020 נחתמו הסכמי רישיון ושיתוף פעולה ביניהם להקמה ופתיחה של חנויות תחת המותג פוט לוקר באירופה. באוקטובר 2020 החלה ריטיילורס להפעיל שבע חנויות של פוט לוקר באירופה: 5 חנויות בפולין ו-2 חנויות בהונגריה וחנויות נוספות צפויות להיפתח בשנה הקרובה.

במסגרת ההסכם נכללת התחייבות של פוקס להצביע בעד מינויו של נציג מטעם פוט לוקר כדירקטור או לאפשר לפוט לוקר למנות משקיף בדירקטוריון של ריטיילורס, וזאת בין היתר, בכפוף לעמידה בשיעור החזקה מינמלי של פוט לוקר ביחס למניות שיוקצו לה, ובכפוף לתנאים נוספים שהוסכמו בין הצדדים.

פוקס, שבשליטת הראל ויזל מחזיקה בכ-83% מריטיילורס. ב-10% נוספים מחזיקה זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לאומי פרטנרס, וביתרת המניות מחזיק מנכ"ל ריטיילורס דובי שנידמן.

לאחרונה פרסמה פוקס מצגת למשקיעים שכוללת את תוצאות ריטיילורס לקראת הנפקתה העתידית, מהן עולה כי הכנסותיה ב-2020 עמדו על 638 מיליון שקל, כשהרווח עמד על 51 מיליון שקל. ריטיילורס מפעילה בסך הכל 108 חנויות, מרביתן של פוט לוקר (60%), נייקי (36%) וחנויות דרים ספורט (4%).