רשות שוק ההון: פרופ' מנחם ברנר יהיה יו"ר הוועדה המייעצת

מינויו של ברנר, המגיע עם ידע רב בתחומי המימון ושוקי ההון, מצביע על דגשים של הממונה משה ברקת • ברנר מחליף בתפקיד את פרופ' אבי בן בסט

פרופ' מנחם ברנר / צילום: גלובס TV
פרופ' מנחם ברנר / צילום: גלובס TV

פרופ' מנחם ברנר, הנמנה על אלה שהולידו את מדד הפחד (VIX), מונה לתפקי יו"ר הועדה המייעצת לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שבראשות ד"ר משה ברקת. במסגרת תפקידו זה, ברנר יוביל את הוועדה שתפקידה לייעץ לממונה על הרשות "בענייני עבודת הרשות וביניהם מתן רישיונות מבטח, רישיונות סוכן ביטוח, השקעות הגופים המוסדיים ובכל עניין אחר כנדרש על פי חוק".

מינויו של ברנר מעיד על הדגשים שברקת מחפש לרשות, ולמעשה מוביל זה זמן, כאשר מומחיותו של ברנר היא בתחום המימון. על פי הודעת הרשות, בין היתר הוא מכהן כפרופסור אמריטוס באוניברסיטת ניו יורק. בוועדת הרשות על המינוי נמסר בין היתר כי "עבודת המחקר שלו יחד עם פרופ גלאי הביאה בין היתר, לפיתוח מדד התנודתיות בבורסה בשיקגו (מדד ה VIX)" ושהוא "מילא שורת תפקידים בכירים באקדמיה ובייעוץ לגופים פיננסים בינלאומיים ומשמעותיים. בעברו שימש כיועץ לבנק ישראל, לרשות ניירות ערך ולבורסה הישראלית והאמריקאית, כמרצה בכיר באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת ניו יורק וכחבר הוועדה המייעצת לבנק העולמי בתחום שוקי הון במדינות מתפתחות". גם ברקת עצמו, כמו בכירים אחרים ברשות שוק ההון, באו עם ניסיון מרשות ניירות ערך.

הוא מחליף את פרופ' אבי בן בסט אשר שימש כיו" ר הוועדה. בין היתר בסט התמקד לאורך השנים, בשלל תפקידיו, בהיבטים של מבנה הרגולציה הפיננסית בישראל. ככל הידוע בן בסט סיים את כהונתו זה מכבר, כבר בנובמבר 2020.

על פי חוק הביטוח, הוועדה ממונה על ידי שר האוצר וחברים בה 7 אנשי ציבור ועובדי מדינה, ובכללם היועץ המשפטי של האוצר או נציג מטעמו, ולצדו נציג מטעם רשות ניירות ערך והפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. שלושה חברים נוספים יהיו "אנשי משק וכלכלה".