בתגובה לרקטה: צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה

התקיפה של חיל האוויר כוונה בין היתר לעבר אתרים לייצור אמצעי לחימה, מנהרת הברחת אמצעי לחימה ועמדה צבאית של חמאס • זאת, בתגובה לרקטה שהתפוצצה בסמוך לשדרות, לאחר סיום אירועי יום העצמאות

רצועת עזה / צילום: שאטרסטוק
רצועת עזה / צילום: שאטרסטוק

חיל האוויר תקף הלילה כמה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה כוונה לעבר אתרים לייצור אמצעי לחימה, מנהרת הברחת אמצעי לחימה ועמדה צבאית של חמאס. זאת, בתגובה לירי רקטה לעבר ישראל, שהתפוצצה בשטח פתוח בסמוך לשדרות.

הרקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה לשטח ישראל נפלה בשטח פתוח סמוך לשדרות ולא היו נפגעים. לפני כן, התרעות צבע אדום נשמעו בעיר וביישובים ניר עם ואיבים שבשער הנגב. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר צה"ל אישר כי נורתה רקטה משטח הרצועה. עיריית שדרות מסרה כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקת צבע אדום. רקטה אחת שוגרה מהרצועה ונפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף או על נזק".  הפעם האחרונה בה שוגרה רקטה מהרצועה הייתה בחודש שעבר ביום הבחירות, אז היא התפוצצה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר. מדובר צה"ל נמסר אז כי זוהה שיגור אחד מהרצועה, ובעקבותיו הופעלה התרעה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בהמשך הלילה דובר צה"ל הודיע כי מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי. בעקבות נפילת הרקטה נתניהו ביטל סיור מתוכנן בקלפי וקיצר את ביקורו בבאר שבע, שהיה חלק מסיור בערי הדרום לרגל יום הבחירות.