תיקון חד בשוק הקריפטו: הביטקוין מתרסק בכ-9% ל-55,700 דולר

ביום שישי הבנק המרכזי בטורקיה אסר על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים וביטקוין, תוך שציין כי קיים סיכון לנזקים "בלתי ניתנים לתיקון" ולסיכונים משמעותיים בעסקאות כאלה

ביטקוין ותת'ר / צילום: shutterstock
ביטקוין ותת'ר / צילום: shutterstock

לאחר עליות כמעט רצופות מתחילת השנה, שוק מטבעות הקריפטו רושם כעת שינוי מגמה ותיקון חד למטה.

הביטקוין מתרסק בכ-9% ל-55,700 דולר ומטבע האת'ריום צונח בכ-8% ל-2,176 דולר. גם לאחר הירידה הנוכחית מסתכם הזינוק של הביטקוין מתחילת השנה ב-92%. 

דוג'קוין, מטבע קריפטו שנולד כבדיחה, וזינק ב-7 הימים האחרונים ביותר מ-420% ובאלפי אחוזים מתחילת השנה, צונח בכ-12% ל-27 סנט לאחר שבמהלך יום שישי האחרון זינק מעל 40 סנט למטבע אחד. לפני שנה הוא נסחר תמורת 0.002 דולר. 

ביום שישי הבנק המרכזי בטורקיה אסר על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים וביטקוין, תוך שציין כי קיים סיכון לנזקים "בלתי ניתנים לתיקון" ולסיכונים משמעותיים בעסקאות כאלה. הבנק המרכזי בטורקיה (CBRT) אמר כי מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים אחרים אינם יכולים לשמש, באופן ישיר או עקיף, כאופן תשלום.

בטורקיה, במקביל לנעשה בעולם, נרשמה פריחה בשוק מטבעות הקריפטו בחודשים האחרונים, בעיקר בקרב צעירים שמבקשים מהרוויח מהראלי האדיר וגם ליצור הגנה מפני האינפלציה במדינה.

 בהודעת הבנק המרכזי בטורקיה נאמר, בין השאר, כי "המסחר במטבעות קריפטו נעדר פיקוח מכל סוג ואף אין עליו רגולציה, ולכן הוא מייצר סיכונים מסוגים שונים". ייתכן ובעקבות הודעת הבנק הטורקי החליטו סוחרי קריפטו רבים לממש רווחים עכשיו מחשש כי בנקים מרכזיים נוספים יכריזו על צעדים דומים בקרוב.