מתחרות חדשות לטסלה רק הושקו בסין, וכבר נחתו על הכבישים בישראל

מכוניות ראשונות של מותג היוקרה העתידי של GEELY הסיני, שיתחרה בטסלה, הגיעו לניסוי בארץ במסגרת שיתוף-הפעולה האסטרטגי בין מובילאיי לחברה הסינית בתחום הנהיגה האוטונומית

מותג הפרמיום החדש של GEELY - ZEEKR / צילום: יח"צ
מותג הפרמיום החדש של GEELY - ZEEKR / צילום: יח"צ

המכונית שבתמונה היא עוד דוגמה לקשר ההולך ומתהדק בין תעשיית הרכב הסינית לישראל. בשבוע שעבר חשפה GEELY רשמית בסין את מותג הפרמיום החדש שלה "ZEEKR", שאמור להתחרות ישירות בטסלה. המכוניות נחשפו עד כה למדיה העולמית רק בצורה פאסיבית אולם מסתבר שמספר מכוניות כאלה כבר נמצאות על כבישי ישראל למבחן, ונעות עם מספר ישראלי.

המכוניות עדיין לא משווקות והגיעו ארצה לצרכי ניסוי והתקנה במעבדות של מובילאיי במסגרת שיתוף-הפעולה האסטרטגי בין מובילאיי לקבוצת GEELY הסינית, שהוכרז בשנה שעברה.

במסגרת שיתוף-הפעולה, עתידה החברה הישראלית לפתח ולספק בשנים הבאות ל-GEELY את חבילת הנהיגה האוטונומית המתקדמת פרי פיתוחה, כולל חיישנים, מעבדים ואלגוריתמים.

המערכות של מובילאיי ישובצו במספר דגמים ומותגים חשמליים של הקבוצה הסינית, שמתבססים על הפלטפורמה החשמלית המתקדמת שלה, כולל כאלה שעתידים להיות מיוצאים למערב ואולי גם לישראל. 

מותג הפרמיום החדש של GEELY - "ZEEKR" / צילום: יח"צ
 מותג הפרמיום החדש של GEELY - "ZEEKR" / צילום: יח"צ

המכונית, שכאמור הוצגה בסין בשבוע שעבר לראשונה, מוצעת בגרסת בסיס עם מנוע חשמלי בודד או בגרסת ביצועים עם שני מנועים חשמליים והספק של כ-536 כ"ס.

הגרסה הבכירה מצוידת בסוללה של 100 קילוואט-שעה עם טווח של עד 712 ק"מ בגרסה הרגילה ועד 606 ק"מ בגרסת הביצועים על פי תקן NEDC המקל יחסית. הגרסה הדו-מנועית מזנקת מאפס ל-100 ב-3.8 שניות.

המחירים בסין מתחילים בכ-42 אלף דולר לדגם הבסיס, לפני סובסידיות, ומגיעים עד כ-53 אלף דולר לגרסת הביצועים. הרכב עצמו הוא בממדים של טסלה S עם אורך של קרוב ל-5 מטרים ובסיס גלגלים באורך 3 מטרים.

המכונית עתידה לתמוך בטעינה מהירה בתחנות 360 קילוואט, שאמורות להוסיף למכונית טווח נסיעה של כ-120 ק"מ בתוך 5 דקות בלבד.