מה עומד מאחורי הקמפיין של התעשייה האווירית עם הראל סקעת

התעשייה האווירית איננה נתפסת בדרך-כלל כארגון שאמון על פרסום, אבל המלחמה על כוח-האדם האיכותי והצורך לקרוץ לחברות התעופה בעת משבר הולידו לאחרונה קמפיין לא שגרתי לחברה, בכיכובו של הראל סקעת

הראל סקעת בקמפיין התעשייה האווירית / צילום: יוטיוב
הראל סקעת בקמפיין התעשייה האווירית / צילום: יוטיוב

התעשייה האווירית אינה נתפסת בדרך-כלל כארגון שאמון על פרסום, אבל המלחמה על כוח-האדם האיכותי והצורך לקרוץ לחברות התעופה בעת משבר הולידו לאחרונה קמפיין לא שגרתי לחברה, בכיכובו של הזמר הראל סקעת.

בהשקעה של פחות מ-100 אלף שקל (מתוכם כמחצית ששולמו לזמר) העלתה תע"א לרשתות החברתיות בלבד סרטון פרסום של שיר אמיתי ומקורי של סקעת, זאת מבלי לנסות להתאים את המילים למסרי המפרסם, כפי שמקובל בז'אנר פרסומות מחזות הזמר שהשתלט בחודשים האחרונים על ישראל.

תקציב הפרסום של תע"א מנוהל מאז סוף 2018 במשרד הפרסום דנטסו, שזכה בו במסגרת מכרז שבו ציינה החברה כי בכוונתה להסיט את מלוא ההשקעה שלה בפעילות שיווקית לדיגיטל. למרות זאת, את הקמפיין הנוכחי היא העלתה באופן עצמאי, באמצעות אנשי התקשורת השיווקית של החברה שהגו את הרעיון, בראשות סמנכ"ל התקשורת והמיתוג, גילי מאי.

התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית, אך בשונה מרוב החברות הממשלתיות בישראל, המחזיקות משאב או זיכיון ומתפעלות אותו לטובת הציבור, מדובר בחברת טכנולוגיה המתקיימת ממכירת הפיתוחים שלה עצמה. החברה פועלת בשוק תחרותי ובזירה הבינלאומית, ומתוקף כך היא נזקקת לפעילויות שיווק ופרסום - בדומה לכל חברה מסחרית אחרת.

הקמפיין בכיכובו של סקעת פונה לשני קהלי יעד עיקריים: עובדים קיימים ופוטנציאליים; ולקוחות - בעיקר חברות תעופה, שעבורן היא מסבה מטוסים, למשל מטוסי נוסעים למטוסי מטען, מטוסי מנהלים וכדומה.

הקמפיין עלה לאוויר בערב היום העצמאות, ועד כה צפו בו כ-400 אלף איש.