משה נור | בלעדי

משה נור שוב מוביל חברת דפוס להנפקה, בתקווה שהפעם גם יקטוף את הפירות

היזם הסדרתי, שייסד בין היתר את נור מקרופרינטרס וקורנית דיגיטל, מבקש להנפיק את נור אינק אינוביישנס, העוסקת במו"פ של פתרונות דיו ידידותי לסביבה ליישומים שונים בדפוס דיגיטלי • החברה תנסה לגייס לפי שווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף

משה נור / צילום: שלומי יוסף
משה נור / צילום: שלומי יוסף

היזם הסדרתי משה נור, מהאבות המייסדים של תעשיית הדפוס הדיגיטלי בישראל, מעוניין ליהנות מהביקושים הגבוהים שנרשמים לאחרונה בהנפקות הון ראשוניות (IPO) בבורסה בתל אביב. לגלובס נודע כי נור בדרך להביא לבורסה את חברת נור אינק אינוביישנס, שעל פי הערכות תבקש לגייס כ-35 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף, במהלך המתוכנן להתבצע על בסיס דוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2020.

נור אינק אינוביישנס נוסדה בסוף שנת 2018 על-ידי נור, מנכ"ל החברה, יחד עם שותפו ד"ר מוחמד עירקי, סמנכ"ל המו"פ של החברה, ולפי הסבריה היא "עוסקת במחקר ופיתוח של פתרונות דיו פיגמנטי מבוסס-מים ידידותי לסביבה ('ירוק') ליישומים שונים בדפוס דיגיטלי בהזרקת דיו".

עוד מוסיפים בנור, כי מטרתה היא "להפוך לספק גלובלי מוביל" של הפתרונות שהיא מפתחת לעולם הדפוס הדיגיטלי, וזאת לצורך "יישום בתעשיות, בטכנולוגיות ובאפליקציות שונות". בבעלותה של נור אינק אינוביישנס כיום שלושה פטנטים.

שוקי היעד של נור אינק אינוביישנס כוללים את שוק ההדפסות הדיגיטליות בפורמט רחב של שילוט חוצות ופרסום פנים, שוק ההדפסות הדיגיטליות לטקסטיל (ביגוד, עיצוב פנים, אופנה), שוק ההדפסות הדיגיטליות על גבי טפטים ושוק יצרניות הכימיקלים לתעשיות הדיו והדפוס הדיגיטלי.

תהליכי פיילוט אצל שבע יצרניות

עוד לפי החברה, המוצרים שהיא מפתחת נמצאים בתהליכי פיילוט אצל חמש יצרניות של מדפסות דיגיטליות לטקסטיל ושתי יצרניות של מדפסות דיגיטליות בפורמט רחב, וכן היא נמצאת בתהליכי מו"מ מול שתי יצרניות של מדפסות דיגיטליות לטקסטיל ומול יצרנית אחת של מדפסות דיגיטליות בפורמט רחב. כל אלה גם בישראל וגם במדינות נוספות בעולם. לגבי המספרים בקשר להסכמים, בנור מציינים כי ההכנסה השנתית ההתחלתית מכל לקוח עומדת על כ-1-1.5 מיליון דולר, עם "אפשרות צמיחה של פי 100 לכל לקוח".

עוד לגבי הפוטנציאל לפעילות, בנור מונים שלל יתרונות לפיתוחים שלה, גם בשוק הטקסטיל וגם בשוק ההדפסות בפורמט רחב, שמלבד הפחתת הזיהום מסייעים גם להתייעלות התהליכים, ועוד.

מוצרי החברה מוצעים כמותג פרטי לחברות המייצרות מדפסות דיגיטליות ומערכות דפוס דיגיטלי, וחלק קטן מההסכמים יהיה בצורה של הסכמי תמלוגים, עם רישיון לשימוש בפורמולה ללקוח שמייצר דיו בעצמו.

ייצור הדיו מתוכנן להתחיל באתר החברה בפתח תקווה, ובכוונת החברה לתכנן הקמת מפעל דיו באזור פיתוח מועדף בישראל, ובמידת הצורך היא תפנה חלק מהייצור לקבלני משנה בחו"ל.

פריצה עסקית בשילוט חוצות

משה נור, כאמור מפורצי הדרך של תחום ההדפסה הדיגיטלית בישראל, הוא יזם ותיק, שייסד שתיים מהחברות הבולטות בענף, הוביל אותן להנפקה, אולם החמיץ פעמיים את האקזיטים הגדולים ממכירתן.

מדובר בחברת נור מקרופרינטרס, שנמכרה על-ידי קרן פורטיסימו ל-HP בשנת 2007 תמורת כ-120 מיליון דולר, שנים ספורות לאחר שנור איבד את אחיזתו בחברה בתקופה של שפל בעסקיה; ובחברת קורנית דיגיטל, שהונפקה בנאסד"ק על-ידי אותה פורטיסימו (ונסחרת היום בשווי שוק של כ-4.8 מיליארד דולר), בעת שלנור נותרה בה החזקה שולית בלבד.

"בניגוד לנור מקרופרינטרס, שפועלת בעולם שאני חי בו, ושאותה חלמתי להוביל עד הסוף, עם קורנית ידעתי מהתחלה שלא אוכל להוביל אותה את כל הדרך", אמר נור בראיון למוסף G בשנת 2017. "צריך לדעת לבלוע את הרוק ולהסתכל קדימה גם כשאתה מקבל פטיש בראש, אחרת תאכל את עצמך ולא ייצא שום דבר". 

את הפריצה העסקית שלו רשם נור עוד לפני ייזום שתי החברות אלה, בתחום שילוט הדרכים ופרסום החוצות עם חברת נור פרסום חוצות, שאיתה כבש חלק משמעותי מהשוק של שלטי ענק בדרכים בין עירוניות ובתוך הערים. החברה קרסה בשנת 1997, שלוש שנים בלבד לאחר הנפקתה בתל אביב, על רקע מעבר מפרסמים לערוץ 2 שהוריד בחריפות את המחירים על פרסום חוצות.

הנפקתה של נור אינק אינוביישנס, אם תצא לפועל כמתוכנן, תהווה חלק מגל הנפקות האקוויטי האינטנסיבי הנרשם בבורסה בתל אביב מאז חודשי הקיץ האחרונים, שבמרכזו ניצבות שלל חברות טכנולוגיה, על ענפיהן השונים.