סוף המשחק: מנכ"ל גיימסטופ יסיים את תפקידו ויעזוב את החברה עד סוף יולי

דירקטוריון גיימסטופ מחפש מחליף לג'ורג' שרמן, שיוכל לנווט את החברה ליעדים חדשים שיתמקדו יותר בסחר אלקטרוני מאשר במכירה של משחקי וידאו בחנויות רחוב

גיימסטופ / צילום: Reuters
גיימסטופ / צילום: Reuters

המשחק נעצר. חברת גיימסטופ הודיעה כי המנכ"ל ג'ורג' שרמן יסיים את תפקידו, מכיוון שהחברה משנה את היעדים ואת המהות שלה מקמעונאית של משחקי וידאו פיזיים לחברת סחר אלקטרוני (e-commerce).

"גיימסטופ מעריכה את המנהיגות החשובה שג'ורג' סיפק לאורך כהונתו", נמסר מהחברה היום (ב'), "הוא נקט צעדים מכריעים רבים לייצוב העסק בתקופות מאתגרות".

על-פי ההודעה, שרמן יסיים את תפקידו ב־31 ביולי או לפני כן, אם ימונה לא מחליף מוקדם יותר. כעת, מועצת המנהלים של גיימסטופ מחפשת אחר מועמדים למנכ"ל. בשבוע שעבר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי החיפושים מתמקדים במועמדים עם רקע בתחום הטכנולוגיה או בתעשיית משחקי הווידאו.

מדובר בשינוי משמעותי נוסף שנעשה בחברה מאז שהצטרף לדירקטוריון של קמעונאית משחקי הווידאו, ראיין כהן, המייסד־שותף של Chewy Inc, חברת המזון לחיות מחמד. כהן, שהיה מועמד ליו"ר גיימסטופ, דחק בחברה להתמקד במסחר אלקטרוני ולהפחית את מספר החנויות הפיזיות שלה. לאחר הזינוק בשווי המניה של החברה, שסופה כבר היה נראה באופק עד לפני מספר חודשים.

באפריל לפני שנה נסחרה מניית גיימסטופ ב־3 דולר למניה, זאת בין היתר גם בגלל הסגר שאילץ את החברה לסגור חנויות ברחבי ארה"ב. את שנת 2020 החברה סגרה עם שווי מנייה של קצת מתחת ל-19 דולר. ביום שישי האחרון היא כבר נסחרה במחיר של 154.69 דולר.

כעת מבקשים בהנהלת גיימסטופ להסב את הפעילות, שהייתה בעיקר "פיזית", לטכנולוגית יותר, כך שתוכל בשאיפה להתחרות בקמעונאים כמו וולמארט מצד אחד או חברות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט מהצד השני.