רפאל תקים חברה משותפת עם חברת G42 מאיחוד האמירויות

החברה האזרחית המשותפת, שתיקרא "Presight.AI", תעסוק בפיתוח, בשיווק ובניהול פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בתחומי הבינה המלאכותית וביג דאטה

מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל
מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל

חברת התעשיות הביטחוניות רפאל חתמה אתמול (א') על הסכם להקמת חברה משותפת עם חברת G42 מאיחוד האמירויות דווקא בתחום האזרחי. החברה האזרחית המשותפת, שתיקרא "Presight.AI", תעסוק בפיתוח, בשיווק ובניהול פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בתחומי הבינה המלאכותית וביג דאטה.

החברה המשותפת תקים מרכז מו"פ בישראל שיעסוק בפיתוח וקידום יכולות בינה מלאכותית וביג דאטה ליישומים בשוק האזרחי, במגוון תחומים הכוללים את תחום הבנקאות, הפיננסים, הבריאות ועוד. אירוע החתימה נערך במעמד שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה; מנכ"ל G42, פנג שיאו; מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן; מנכ"ל G42 ישראל, מעוז בן-ארי; ואחרים.

ההסכם אמור לחבר בין התמחות חברת רפאל בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית, וביג דאטה, הגנת סייבר, מערכות לאיסוף ועיבוד מודיעין, טכנולוגיות עיבוד תמונה טכנולוגיות ניו-ספייס ועוד. לבין G42 המביאה מומחיות במחקר, פיתוח ופריסה של יכולות AI, הן עבור המגזר הציבורי והן של המגזר הפרטי, ומפעילה תשתית מחשוב ענן עצמאית הגדולה והחזקה ביותר באזור.

החברה פעילה גם במאבק העולמי נגד נגיף קורונה וסיפקה פתרונות גילוי ואבחון בפריסה לאומית, תוך שהיא תורמת להפעלה מוצלחת של הניסויים הקליניים בחיסונים ולהפצתם באיחוד האמירויות הערביות. G42 היא שחקנית מפתח בתחום הדיגיטציה של ארגונים גדולים וממשלות והודיעה בשבוע שעבר על השקעה גדולה של חברת טכנולוגיית ההשקעות האמריקנית סילבר לייק.

שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, אמר בטקס כי "ההסכם החדש בין שתי החברות הוא לא רק הסכם עסקי אלא גם שיתוף-פעולה אסטרטגי בין ישראל לבין איחוד האמירויות שיאפשר לשתי המדינות לקדם פעילות כלכלית שתביא לצמיחה של שני הצדדים. הסכמי אברהם שנחתמו בשנה שעברה כבר מאפשרים לנו לבצע פעילות מסחרית והשקעות בקשת של תחומים, עדות למגוון ההזדמנויות שעומדות בפתחינו. אנחנו עדיין בתחילתו של מסלול מרגש של שיתוף-פעולה שעתיד לייצר הסכמים נוספים בין שתי המדינות החדשניות והדינמיות שלנו". 

מנכ"ל G42, פנג שיאו, מסר: "אנחנו שמחים על ההזדמנות לשלב בין היכולות של G42 ליכולותיה של רפאל לטובת עמי האזור והעולם כולו. באמצעות שיתוף-הפעולה הזה נפתח יחד טכנולוגיות מתקדמות שייושמו במגוון רחב של תחומים ומגזרים בישראל, באיחוד האמירויות ובשאר העולם".

מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן, מסר: "במשך שנים משקיעה רפאל משאבי מחקר ופיתוח משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית והביג דאטה, ליישומים צבאיים ואזרחיים גם יחד. ההשקעה הזו ביססה את רפאל כסמכות מובילה בתחומים אלה ברמה הלאומית והעולמית. יכולות אלה נשענות על אבני בניין שמלוות אותנו מאז הקמת החברה עם קום המדינה, וכעת, יחד עם החברה מאיחוד האמירויות, נמשיך להעצים יכולת אלה ולהרחיב את שיתופי-הפעולה שלנו עם תעשיות נוספות ועם עוד שותפים בעולם".