ישראל חתמה על הסכם עם פייזר לרכישת מיליוני חיסונים לקורונה לשנת 2022

החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בוריאנטיים השונים • עם חתימת ההסכם צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים משלוח של 700 אלף מנות חיסון המיועדות למתן לבני 12-16 • נתניהו: "לא יהיו יותר סגרים"

חיסונים לקורונה של פייזר / צילום: Associated Press
חיסונים לקורונה של פייזר / צילום: Associated Press

ישראל חתמה היום (ב') על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד קורונה לשנת 2022, ועל הסכם לאופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בוריאנטיים השונים, משמע אם יהיו חיסונים חדשים המותאמים לוריאנטים החדשים, הם אלה שיישלחו לישראל.

בכך נפתר העימות עם כחול לבן, שהתנתה את אישור התקציב הנוסף לחיסונים במינוי של שר משפטים.

ההסכם החדש הקטין את מספר החיסונים שנרכש. העלות הנדרשת להשלמת התשלומים לפייזר היא כ-1.5 מיליארד ושקל, והיא תמומן מעודפי התקציבים הקודמים שיועדו לטיפול במגפת הקורונה, מה שמכונה "קופסאות הקורונה".

עם חתימת ההסכם צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים משלוח של 700 אלף מנות חיסון המיועדות למתן לבני 12-16, אשר צפוי כי יקבלו אישור להתחסן בשבועות הקרובים. שאר החיסונים שיגיעו אמורים להספיק למתן המנה השלישית, ככל הנראה לאחר שנה ממתן החיסון השני.

בסך-הכול ישראל תרכוש  מפייזר וממודרנה 18 מיליון מנות חיסון, והמשלוחים הבאים אמורים להבטיח את המשך מתן החיסונים נגד קורונה בישראל לפחות עד סוף שנת 2022. 

נתניהו: "לא יהיו יותר סגרים" 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בימים האחרונים שוחחתי שוב עם ידידיי, מנכ"לי פייזר ומודרנה. היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות וריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה. פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ותמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו, לעשות זאת בהקדם". 

מכחול לבן נמסר: "כפי שאמרנו כל הזמן - יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגירעון על גבם של אזרחי ישראל. שוב הוכח כי אי-מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".