משפט נתניהו - איריס אלוביץ': "משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו עבור האבא, האמא והבן"

היום התקיים הדיון האחרון במסגרת החקירה הראשית של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, בתיקי נתניהו • בדיון הושמעה הקלטה של איריס אלוביץ' אומרת לישועה: "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן" • סנגורי נתניהו ואלוביץ' ביקשו לקבל 20 ימי דיונים כדי לחקור את ישועה; חקירתו הנגדית תחל ב-4 במאי

'איריס אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף
'איריס אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים מתקיים היום (ג'). מדובר בדיון האחרון במסגרת החקירה הראשית של עד התביעה מנכ"ל אתר וואלה לשעבר אילן ישועה.  

15:55

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי החקירה הנגדית של אילן ישועה על-ידי סנגורי נתניהו וסנגורי הזוג שאול ואיריס אלוביץ' תתחיל ב-4 במאי. 

13:15

‏הסנגורים של נתניהו ובני הזוג אלוביץ' ביקשו לקבל 20 (!) ימי דיונים כדי לחקור בחקירה נגדית את אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר. החלטה לגבי המשך מועד הדיונים תשלח בהמשך. הדיון הסתיים. 

11:50

התובעת עו"ד יהודית תירוש מציגה לישועה מסמכים והקלטות המוכיחות לטענת התביעה את מעורבותה של אשתו של בעל השליטה בבזק לשעבר, איריס אלוביץ', בהטיית הסיקור לטובת נתניהו על רקע היותו הרגולטור של חברת בזק.

תירוש השמיעה הקלטה של שיחה בין איריס אלוביץ' לאילן ישועה מנובמבר 2016. בשיחה אמרה אלוביץ': "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן. אני מוכנה לזה. זה עולה לי בבריאות. אתה עושה משהו ואתה חוטף על ימין ועל השמאל".

אילן ישועה בבית המשפט / צילום: אבישי גרינצייג
 אילן ישועה בבית המשפט / צילום: אבישי גרינצייג

בשיחה אמר ישועה: "כל מה שצריך בסך-הכול זה שיהיה שמה אובייקטיביות ולא להביא עובדות ואז בכותרת כבר לשחוט. זהו, זה הכול. זה זה מאוד פשוט".

איריס: "נכון. אילן בדיוק עלית על זה זאת בדיוק הנקודה... קודם כל הכותרת, תקשיב הכותרת היא תמיד לב העניין, כי ככה זה מה שהם רואים. דרך אגב תקשיב אני הבנתי איך זה עובד, הם לא רואים את כל הכתבות אבל מה? הילד שלהם בא ואומר להם אהה, את חושבת ששמו לך את התמונות בראשי? מה פתאום, תקעו לך את זה בסוף. אתה מבין? הוא כל היום מנטר את הדברים. הוא כל היום בדיגיטל".

לדברי איריס, "נגיד איזה יופי פרסמו תמונה שלי, אז הוא אומר לה כן, אבל תקעו לך את זה בסוף".

איריס אלוביץ במסגרת השיחה דיברה על חוסר שביעות הרצון בבלפור בנוגע לכתבת הפוליטית טל שליו. בשיחה היא אמרה: "אני אגיד לך גם עוד משהו, זה האיש הזה הולך להישאר עוד הרבה זמן. אתה מבין?"

ישועה: "אין מי שיחליף אותו. אין מה לעשות. בסדר. ברור".

איריס: "אז אנחנו חייבים".

בהמשך השיחה אמרה כאמור איריס "תשמע, אני אמרתי לשאול אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן ואני מוכנה לזה, זה עולה לי בריאות שלא תבין".

ישועה: "אני חושב שאני אפילו לא מבין על מה, לא מתאר לעצמי על מה מדובר".

איריס: "לא, כי אתה יודע, אתה אתה עושה משהו ואתה חוטף על ימין ועל שמאל ו...לא משנה. עזוב. אני לקחתי את זה עצמי".

בסוף אמרה אלוביץ' כי "אם אתה לוקח לי את שני אלה, כבר זה מאזן אותי. אתה מבין? אני רוצה לעבור מ...משמאל מתון למרכז, מרכז שמאל. אתה מבין?"

עוד אמרה איריס אלוביץ' במסגרת שיחותה בזמן ההוא עם ישועה לאחר שתמה מדוע וואלה לא יכול להכניס תגובה של יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לאור העובדה כי אפילו ישראל היום הכניס את תגובתו, כי "אני מסבירה, אתה רוצה שאני אגיד לך עוד פעם שגם ישראל היום בבעיה?".

ישועה: "מה ישראל היום בבעיה? לא מבין. ישראל היום עושה כל מה שהם רוצים. אני קורא את הכותרות כל יום".

איריס: "הם כועסים על ישראל היום".

ישועה:"על ישראל היום גם?"

איריס: "כן. יש את דן מרגלית ויש את מוטי גילת ויש את זה שנתפס, מתפקשש להם ורגב לא שולט, נו בחייך אילן".

התובעת עו"ד יהודית תירוש עימתה את אילן ישועה עם הנאמר בשיחה.

תירוש: "מה אתה אומר על עצמך בשיחה הזאת?"

ישועה: "מיואש מכל התהליך הזה שבו אני בעצם צריך לעבור שורה שורה ולנהל שיחה עם מי שהיא לא הבוסית הפורמלית שלי ולרצות אותה ולסרס את כל התהליך שאנחנו עושים".

תירוש: "מי בוואלה תפקידו לתת הנחיות מהסוג הזה?"

ישועה: "עורך ראשי".

בשיחה נוספת שהושמעה, אמרה איריס אלוביץ' כי "אם יש לך רק ערוץ ואין לך עסקים אז לא מעניין אף אחד. אבל כשאתה במצב שאתה צריך שהוא יחתום לך על משהו, על פיצול או ביטול... זו בעיה".

תירוש: "אתה שואל על הבאת טיפנבורן, מה ידוע לך למה בסופו של דבר טיפנבורן לא הובא ככל שידוע לך? היא אומרת לך שבדקנו את זה וביבי אמר לא. מה ידוע לך על זה?"

ישועה: "היינו צריכים לאשר והם אמרו לא להביא אותו. שאול אמר לי שהוא הבין מביבי שלא להביא אותו. איריס אמרה לי לא להביא אותי. אני חושב שהייתה שיחה גם עם שאול. נאמר לי לא להביא אותו".

במהלך החקירה טענה הסנגורית של אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן-עוזר, כי "המאשימה לא מפנה את העד לכל החלקים בחומר. יש חלק בהקלטה שאיריס אלוביץ׳ אומרת שהיא 'לא עובדת בשביל אף אחד'. אל זה לא מפנים אותו. יש פה מצג לא נכון כלפי בית המשפט".

עו"ד תירוש לאילן ישועה: "רן ברץ כותב לך תראה את ההתייחסות של יונה יהב, ומעביר לך מדברי ראש עיריית חיפה. ומעביר לך איזו ברכה מראש עיריית חיפה לראש הממשלה על הפעילות בשריפה. אתה כותב לו 'מטפל'".

ישועה: "רן ברץ היה באותו זמן בלשכת ראש הממשלה, היה מביא ומוציא ידיעות מוטות".

תירוש: "שולח גם תמונות וגם לינק לכתבה הזו, ואתה מעביר את אותם דברים גם בקבוצת עם שאול ואיריס אלוביץ'. ואתה כותב להם 'הועלה לבקשת רן. הוא הודה'. איריס אלוביץ כותבת לך 'דיברתי איתו אחר הצהריים'. אתה אומר ש'הוא ביקש שאכניס את הקטע עם יונה יהב. ואיריס אומרת 'שיהיה, אם רן יתחזק, נוכל להשפיע יותר, הוא שפוי יותר'. ואתה אומר 'אני אכן משתף איתו פעולה באופן מלא, כמו גם עם ניר'".

ישועה: "ציר תקשורת שמעביר בקשות להטייתה סיקור, והיה חשוב כיוון שלא היו מרוצים כל כך שאול ואיריס מניר ולא בטחו בו. אמרו שרן יותר נאמן מהצורה שמציג את זה למעלה, לא פוגע בהם, לא האמינו שניר כל כך מעביר את הדברים כמו שצריך למעלה, ולכן יש ציר של ניר שלא מספיק נאמן, לא מעביר למעלה מספיק טוב, ורן אם יתחזק בתוך הלשכה אז יוכל להעביר את הדברים כמו שרוצים למעלה".

עוד הוצגה שיחת  ווטסאפ מה-27.11.16 בין איריס אלוביץ' וישועה: 
ישועה: "ממש מחפש בנרות להתלונן כמה שלא נפרגן הוא מחפש ומרעיל".
אלוביץ': "מה שחשוב שניר ורן יידעו ויעבירו לבוסים שלהם שיש שת"פ מעולה".
אלוביץ': "משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו עבור האבא האמא והבן".

 *** יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.