במרצ לוחצים: לא לאשר לקק"ל רכישת קרקעות ביהודה ושומרון

נבחרות ציבור מטעם מרצ פנו ליו"ר ארגון נעמת העולמי, מאשה לובלסקי, בקריאה להתנגד בהצבעה על שינוי מדיניות קק"ל ביהודה ושומרון • "הרחבת רכישת הקרקעות לטובת יישוב יהודים מעבר לקו הירוק מהווה הפרה של הקונצנזוס"

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג / צילום: מאיה ברן
יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג / צילום: מאיה ברן

מאבק על כל קול לקראת ההצבעה ביום חמישי על שינוי מדיניות רכישת הקרקעות של קק"ל ביהודה ושומרון. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שלחה הבוקר (ג') מכתב ליו"ר ארגון נעמת העולמי, מאשה לובלסקי, בקריאה להתנגד בהצבעה על שינוי מדיניות קק"ל ביהודה ושומרון. על המכתב חתומות 34 נבחרות ציבור נוספות מטעם מרצ, בהן ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי וכן המועמדות ברשימת מרצ מיכל רוזין, גבי לסקי וקטי פיאסצקי ונוספות.

במכתבן הן כתבו ללובלסקי כי "הרחבת רכישת הקרקעות לטובת יישוב יהודים מעבר לקו הירוק מהווה הפרה של הקונצנזוס במסגרתו פועלת קק"ל ומנוגדת לערכים הבסיסיים ביותר שנעמת נלחמת עליהם. נעמת הוקמה במטרה לקדם זכויות נשים ולהביא לשינוי המדיניות החברתית לקראת השגת שוויון בין המינים במשפחה, בעבודה, בחברה ובכלכלה. העמקת הכיבוש, אשר פוגע בנשים משני צידי המתרס, לא רק שאינה משרתת את המטרות האלה - אלא היא מרחיקה אותנו שנים רבות מהגשמתן".

הסיבה שיו"ר נעמת זוכה למכתב הנ"ל היא שכרגע הרוב אליו הגיע הימין בדירקטוריון קק"ל דחוק ועומד על 17 תומכים בלבד מול 15 מתנגדים ומספר חד-ספרתי של נמנעים. בעוד שהצבעתם של הנציגים הפוליטיים אינה נתונה לשינוי אידאולוגי, אנשי השמאל בקק"ל מבקשים להשפיע על נציגי הארגונים שאמורים לשמור על ניטרליות בהצבעתם. אחת מהם היא נציגת נעמת, שאמורה להיות מזוהה עם השמאל, אך עשויה להצביע עם הימין ולתמוך בהצעה לרכוש קרקעות ביהודה ושומרון ביום חמישי.

"צעד מסוכן זה, באם יאושר השבוע בדירקטוריון, מעיד כי קק"ל נלקחה בשבי על-ידי גורמי ימין משיחיים, אשר במלחמתם למען ארץ ישראל השלמה מחריבים כל סיכוי לשלום ולפתרון מדיני. לאורך השנים החלטות המוסדות הציוניים העולמיים התקבלו תוך הסתמכות על קונצנזוס רחב. הפעם, כך מסתמן, ההחלטה צפויה להתקבל על חודו של קול, וקולה של נעמת עשוי להיות המכריע. אנו קוראות לך ולנציגתך בדירקטוריון להצביע נגד הצעת המחליטים", נכתב עוד.

במקביל לניסיון לשנות את הצבעתם המתוכננת של כמה דירקטורים, בקק"ל מפעילים מכבש לחצים משמאל כדי להוריד את ההצעה מסדר היום של הדירקטוריון שצפוי להתכנס ביום חמישי. בין היתר מבקשים שם להוציא צו מניעה לכינוס, ומאיימים להגיע עד לעתירה בבית המשפט נגד ההחלטה, כאשר תתקבל כזו. היום פועלת בקק"ל ועדת בדיקה לנושא רכישת האדמות ביהודה ושומרון, וארגוני השמאל מבקשים מיו"ר קק"ל אברהם דובדבני להמתין גם לתוצאות בדיקתה ובהתאם לכך לדחות את ההצבעה.