במפלגות החרדיות מתרככים? גפני ולפיד ייפגשו מחר ברקע הקשיים בהרכבת ממשלה

מדובר בפגישה יוצאת דופן בין יו"ר מפלגה חרדית ללפיד, שעד עתה הוחרם על ידן • הפגישה תעסוק ככל הנראה בהבטחת בחירתו של גפני ליו"ר ועדת הכספים, לאחר שהגוש בראשות לפיד השיג את הרוב בוועדה המסדרת של הכנסת

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני / צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני / צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

המאבק על הקמת הוועדות בכנסת: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ייפגש מחר (ד') עם יו"ר דגל התורה משה גפני, ככל הנראה כדי לדון על מינוי ראשי הוועדות, לאחר שהגוש בראשות לפיד השיג את הרוב בוועדה המסדרת.

מדובר בפגישה יוצאת דופן בין יו"ר מפלגה חרדית ללפיד שעד עתה הוחרם על ידי המפלגות החרדיות בשל מאבקו בהן כאשר היה שר אוצר.

גפני ערך במהלך היממה האחרונה סדרת פגישות בין היתר עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ונציגי המפלגות הערביות בוועדה המסדרת במטרה לקבל את תמיכתם בו לתפקיד יו"ר ועדת כספים, תפקיד שהוא מכהן בו מאז 2015 ולפני כן בין 2009 ל-2013.

ואכן, עד כה הוא קיבל את מילתם של בנט, טיבי ומנסור עבאס שהבטיחו לתמוך בו. ככל הנראה פגישתו המפתיעה עם לפיד תהיה לנסות ולהבטיח שלא יערים מכשולים על מינויו שוב לתפקיד.

במקביל נראה כי המועמד של גוש לפיד לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון היא מועמדת - ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד. עד כה לא יצאו המינויים בוועדות לפועל, שכן אתמול נסגרה הוועדה המסדרת ללא החלטות והיא לא צפויה להתכנס שוב עד לשבוע הבא.

יו"ר הוועדה מיקי זוהר הערים אתמול קשיים על חברי גוש לפיד ולא הניח להם להעלות הצעה נגדית להצבעה לאחר שהפילו את הצעתו למינוי סגנים ליו"ר הכנסת. אם זוהר ימשיך להשתמש בסמכותו לעכב נושאים לדיון בוועדה המסדרת, הרכבת הוועדות עשויה להדחות עד להעברת המנדט ללפיד או החזרתו לכנסת.

כזכור בבחירות האחרונות מונה לראשות ועדת הכספים לתקופת המעבר ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. אז, היה זה בתמיכת כל חברי גוש המרכז שמאל שבהובלת כחול לבן, כולל תמיכת הח"כים הערבים.

גם הפעם תמונת המצב עשויה להשתנות ומינויו של גפני ליו"ר הוועדה עדיין מוטל בספק, ודאי כל עוד לגוש הימין חרדים אין רוב בוועדה המסדרת כדי לאשר את המינוי.

השר יעקב ליצמן לקרן מרציאנו בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת: "אני חייב לומר ברור, שאני אשב עם לפיד וליברמן אלו חלומות באספמיה. לא הולך לשבת איתם- אך ורק עם נתניהו, גם לאופוזיציה". בתשובה לשאלה למה חה"כ גפני יפגש בקרוב עם חה"כ לפיד, ענה ליצמן כי "אני מזכיר שגפני בדגל התורה ואני באגודה. תרשמי - לא תהיה שום קואליציה עם לפיד או ליברמן. אך ורק עם נתניהו עד הסוף. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ויש לנו גם טענות שאותן אנו אומרים לו ב-4 עיניים. התמיכה בסמוטריץ' - נתניהו רואה היום שעשה טעות!".