קימברלי קלארק מעלה את מחירי מוצרי התינוקות והנייר

המשווקת בישראל של האגיס, טיטולים, נייר טואלט לילי, מוצרי קלינקס, קוטקס וניקול הודיעה על עליית מחירים בשיעור של 4.4%-7.4% • לפי החברה, ההתייקרות מגיעה בעקבות "העלייה החדה והמתמשכת במחירי חומרי הגלם ובעלויות השינוע הימי"

נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק
נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק

השינוע וחומרי הגלם התייקרו, והצרכנים ישלמו יותר על חיתולים, נייר טואלט, מגבונים ועוד: חברת קימבלי קלארק ישראל מודיעה על עליית מחירים בשיעור שנע בין 4.4% ל-7.4%, "עקב העלייה החדה והמתמשכת במחירי חומרי הגלם ובעלויות השינוע הימי".

המחירון החדש לקמעונאים ייכנס לתוקף ב-1 ביוני 2021. החברה הודיעה לקמעונאים, הקובעים את המחיר לצרכן, על ייקור המוצרים, כשהיא מנמקת כי העלאת המחירים מגיעה "לאור עלייה חדה ומתמשכת במחירי חומרי הגלם של מוצריה (בפרט תאית לנייר, חומר ספיגה לחיתולים ועוד) בשיעור שנע בין 20%-30%, לצד עלייה חדה בעלויות היבוא והשינוע הימי". עוד עודכנו הקמעונאים כי עליית המחירים תתבצע בקטגוריות הנייר, החיתולים המגבונים, ההיגיינה ומוצרי ניקול.

קימברלי קלארק משווקת בישראל מותגים בולטים, בהם האגיס, טיטולים, נייר טואלט לילי, נייר טואלט מולט, מוצרי קלינקס, קוטקס וניקול.

מגפת הקורונה הובילה בין השאר לצניחה בפעילות התעופה, מה שתרם לעלייה במחירי ההובלה האווירית. גם ההובלה הימית התייקרה בשיעורים ניכרים, וכעת הצרכנים ישלמו את המחיר.

מסקירה שביצעה דן אנד ברדסריט עבור גלובס השתקף השינוי הדרמטי במחירי ההובלה: בשנת 2020 המחיר הממוצע להובלת מכולה מסין בנפח של 40 רגל לאירופה, והמחיר לאזור אגן הים התיכון נע בין 2,000-3,000 דולר למכולה.

כיום, על רקע המחסור העולמי במכולות, עלות הובלת מכולה מסין הגיעה לרף של כ-9,000 דולר למכולה ואף יותר מזה. גם שינוע סחורות שלא במכולות (באלקים) זינק בכ-20%-30%.

לצד העלייה במחירי ההובלה, המשבר העולמי הוביל להתייקרות גם בחומרי גלם לא רק בענף הטואלטיקה אלא גם בענף המזון כך למשל בשמן, תירס וסויה.