ריקול לאבקת כביסה של אריאל ביבוא מקביל: חשש לנזק לסביבה

הריקול הוא רק למוצרים שיובאו ע"י חברת ההפצה א.פ.י חורי • משרד הכלכלה הודיע היום כי מכון התקנים מצא במוצר "חריגה של פי 5 כלורידים מהנדרש בתקן העלולה לזהם את מי התהום"

ריקול לאבקת כביסה אריאל
ריקול לאבקת כביסה אריאל

ריקול לאבקת כביסה אריאל לאור חשש לנזק לסביבה: משרד הכלכלה מודיע על כי "בבדיקת הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים נמצאה חריגה של פי 5 כלורידים מהנדרש בתקן העלולה לזהם את מי התהום". מכאן שהריקול הזה, בשונה מרוב הקריאות, לא נובע מסכנה אפשרית לצרכנים אלא מהנזק הפוטנציאלי לסביבה.

בהודעת משרד הכלכלה מצוין כי "במסגרת פעילות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, ניטלו על-ידי מפקחי המינהל מוצרים בשווקים ובנמלים לבדיקת התאמתם לתקן רשמי".

הבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים העלתה כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי, וכי לאור שיעור הכלורידים הגבוה פי 5 מהתקן המותר, עלה סיכון לפגיעה באיכות הסביבה, "דבר העלול לזהם את מי התהום ולמנוע טיפול יעיל בשפכים".

הממצאים שעלו באותה בדיקה הועברו לחברת ההפצה א.פ.י חורי, שבעקבותיהם יצאה בקריאה לציבור להפסיק מיידית את השימוש במוצרים שיובאו ואשר שווקו על-ידי החברה. מדובר בשלושה מוצרים ששווקו בין 5.3.2021 עד 24.3.2021: אבקת כביסה Ariel אלפיין 2 ק"ג ברקוד 8001841035215, אבקת כביסה Ariel color 2 ק"ג ברקוד 8001841035253, אבקת כביסה Ariel אלפיין 6 ק"ג ברקוד 5413149635197. יצרנית המוצרים הללו היא פרוקטר אנד גמבל, והמוצרים יוצרו בטורקיה.

הצרכנים מתבקשים להפסיק את השימוש במוצרים הללו לאלתר ולפנות למקום הרכישה לצורך החזרתו וקבלת פיצוי כספי. היות שמדובר על מוצרים ששווקו בחודש שעבר, יש להניח כי בחלקם כבר נעשה שימוש, והנזק לסביבה כבר מומש.