לתשומת לב הנוסעים: הרכבת תחזור לעצור בתחנת נתב"ג החל מיום חמישי

הרכבת תעצור בתחנה של נמל התעופה בן גוריון מיום חמישי הקרוב, 22.4 • הנסיעה לא תותנה למחוסנים או מחלימים בלבד • נוסעי הרכבת בתחנת נתב"ג יידרשו להנפיק שוברי כניסה לרכבת, באופן זהה לכלל תחנות הרכבת

תחנת נתב"ג סגורה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
תחנת נתב"ג סגורה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

מאז מרץ 2020 רכבת ישראל לא עוצרת בתחנת נתב"ג. שני קווי הרכבת שחולפים במקום (הקו החשמלי הרצליה-ירושלים והרכבת מנהריה למודיעין) לא עוצרים בתחנה והירידה והעלייה בתחנה אינם מתאפשרות. כעת, סוף סוף, לרווחת העובדים ששבים לנתב"ג ולטובת הנוסעים, הרכבת תעצור בתחנה של נמל התעופה בן גוריון מיום חמישי הקרוב, 22.4. הנסיעה לא תותנה למחוסנים או מחלימים בלבד כפי שהתכוון משרד התחבורה להפעיל את הרכבת מחדש. נוסעי הרכבת בתחנת נתב"ג יידרשו להנפיק שוברי כניסה לרכבת, באופן זהה לכלל תחנות הרכבת. עם זאת, יש לזכור כי החוזרים ארצה המחויבים בבידוד, לא רשאים להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה ברכבת.

תחנת הרכבת בנתב"ג סגורה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
 תחנת הרכבת בנתב"ג סגורה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

הסיבה לסגירת הפעילות בתחנת נתב"ג נגעה לא רק לצניחה במספר הנוסעים ככל שפעילות הטיסות ירדה, אלא בעיקר לאור חשיפה של רבים מעובדי הרכבת והנוסעים למקרים של מאומתים שנסעו ברכבת - עוד בימים שבהם פורסמו ממצאים אפידמיולוגיים של החולים.

ההחלטה לבטל את תחנת נתב"ג הגיעה אחרי שמאות פקחים ועובדי הרכבת נאלצו להיכנס לבידוד וחלקם גם חלו והיא יושמה על ידי משרד התחבורה בהמלצת רכבת ישראל.

אלא שהימים השתנו, הפעילות התעופתית חוזרת בהדרגה ומאות מעובדי רשות שדות התעופה וחברות התעופה חוזרים בימים אלה מחל"ת. עבור רבים הרכבת היא כלי תחבורה יומיומי המחבר אותם למקום עבודתם - מזה מספר שבועות שגלובס עוקב אחר הנושא, וכעת סוף סוף גישת משרד התחבורה משתנה.