החיים אחרי הפוליטיקה: דני נוה מנפיק בת"א, אהוד ברק בדרך לנאסד"ק

נוה, עד לאחרונה יו"ר כלל ביטוח, מבקש להנפיק את השותפות שור-טק המשקיעה בטכנולוגיות חדשניות בביטוח ובפיננסים • חברת הקנאביס אינטרקיור שמוביל ברק משלימה המיזוג לחברת SPAC בקנדה

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חודשים ספורים לאחר שדני נוה עזב את תפקידו כיו"ר כלל ביטוח בעקבות מאבק בצמרת החברה, הוא חוזר לבורסה בת"א כיזם. נוה מבקש ליהנות מהביקושים הגבוהים בהנפקות הון ראשוניות (IPO), ומהצלחת לא מעט שותפויות מו"פ לגייס הון בשוק המקומי, ומביא לבורסה את השותפות שור-טק, המשקיעה בטכנולוגיות חדשניות בביטוח ובפיננסים, שפרסמה טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לקראת הנפקה אפשרית.

בין שותפיו של נוה בשור-טק נמנה איש העסקים עדי צים, בעל השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאית הבורסאית אס.אר אקורד, וכן יוסי תמר ושי ליאור, שהביאו לבורסה את שותפות האגרו-פודטק סמארט-אגרו בגל ההנפקות האחרון. עוד בין השותפים גם שיר חן, יזם בתחום הנדל"ן וההשקעות.

שור-טק (SureTech) מעוניינת לבצע השקעות בחברות מתחומי הפיננסים והביטוח - הפינטק (Fintech) ואינשורטק (Inshurtech), וכן במוצרים קשורים. במסגרת ההנפקה מבקשת שור-טק לגייס כ-36 מיליון שקל, כשחלק יזמיה בסכום זה יגיע עד לכ-7 מיליון שקל.

את עיקר כספי ההנפקה מייעדת שור-טק לשתי חברות פורטפוליו - וסטו המפתחת טכנולוגיה בתחום ניהול הסיכונים, וגיאואקס המפתחת טכנולוגיה לניתוח צילומי אוויר תוך שימוש בבינה מלאכותית ועיבוד תמונה.

דני נוה / צילום: שלומי יוסף
 דני נוה / צילום: שלומי יוסף

אזהרות רו"ח ודמי ניהול מפנקים

כמו יתר השותפויות, גם יזמי שור-טק צפויים ליהנות מתגמולים נאים תמורת ניהול השותפות. בטיוטת התשקיף מציינת השותפות כי שיעור דמי הניהול האפקטיביים לשותף הכללי החל משנה ממועד השלמת ההנפקה מוערך בכ-6.5% מתמורת ההנפקה (ברוטו), וכי בשנה הראשונה ממועד ההנפקה הם יתקרבו ל-4% מסך תמורת ההנפקה (ברוטו). התגמולים לשותף הכללי כוללים דמי ניהול שוטפים, דמי יוזמה, תמורה עבור סיוע לגיוסי הון וחוב והשתתפות בהכנסות.

ובדומה למרבית השותפויות שהגיעו לבורסה בגל ההנפקות האחרון, גם רואי החשבון של שור-טק מפנים את תשומת לב המשקיעים לכך שפעילות השותפות "כרוכה בהשקעות ובהוצאות כספיות גדולות ובדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות".

נוה, שכיהן כאמור כיו"ר כלל ביטוח עד לחודשים האחרונים, סיים את תפקידו בחודש אוגוסט האחרון לאחר שדירקטוריון החברה לא קיבל את רצונו לדון בסוגיית המשך כהונתו של המנכ"ל, יורם נוה. בשבע שנותיו כיו"ר בכלל זכה לתגמולים בעלות מצטברת של יותר מ-20 מיליון שקל. בעברו כיהן נוה כשר הבריאות, ולאחר מכן הקים את אגת, קבוצת קרנות הון סיכון המתמחות בתחום הטכנולוגיות הרפואיות.

אינטרקיור תחל להיסחר בקנדה ותירשם גם לנאסד"ק

פוליטיקאי אחר בדימוס, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, עושה את דרכו לבורסת נאסד"ק עם חברת הקנאביס אינטרקיור, שבה הוא משמש כיו"ר. אינטרקיור עדכנה כי חברת הרכישה המיוחדת (SPAC) מקנדה שעמה היא נמצאת בתהליכי מיזוג, הודיעה לה כי בשלו התנאים לביצוע המהלך.

המשמעות היא שחברת ה-SPAC הצליחה לשריין לפחות 180 מיליון שקל שיכנסו לקופת אינטרקיור עם השלמת המיזוג השבוע. על פי ההערכות, רוב הסכום מגיע ממשקיעים חדשים מתחום הקנאביס, ולא מהמשקיעים שהשקיעו במקור ב-SPAC, שיועדה במקור לתחום הנדל"ן.

אם חלק מן המשקיעים הוותיקים יחליטו בכל זאת להשאיר את הכסף בקופה, או שיצטרפו משקיעים נוספים לגיוס ה-PIPE שמבצעת החברה עם ההכרזה על העסקה, עשוי הסכום לגדול. על פי דוחות אינטרקיור לסוף 2020, בקופת החברה היו 37 מיליון שקל טרם המיזוג.

אינטרקיור תחל להיסחר בבורסת ה-TSX בטורונטו ביום שישי הקרוב. היא תבצע במקביל גם רישום לבורסת נאסד"ק, וצפויה להתחיל להיסחר בבורסה זו תוך 30-60 יום, כל זאת במקביל להמשך היסחרה בתל אביב.

החברה נסחרת בת"א לפי שווי נוכחי של 675 מיליון שקל (208 מיליון דולר)  לאחר שמנייתה עלתה 44% מאז ההכרזה על מהלך המיזוג, שבו הוערכה החברה בשווי גבוה יותר של כ-300 מיליון דולר. במסגרת ההכרזה על המהלך פורסמו גם דוחות טובים לחברה ותחזיות לשנים הקרובות, אשר גם הם תרמו ככל הנראה לעלייה במניה.

בחודש האחרון חלה ירידה של 26% במדד הקנאביס הקנדי, וזו אולי אחת הסיבות שבגללן נדרשו עוד כשבועיים להשלמת הגיוס והעמידה של ה-SPAC בכל התנאים המתלים של המיזוג.

בשנת 2020 רשמה אינטרקיור הכנסות של 65 מיליון שקל, גידול של 630% לעומת 2019 והפסד של 35 מיליון שקל. עם זאת, ההפסד יוחס לפעילות ביומד שנסגרה בינתיים, בעוד שמגזר הקנאביס ייצר רווח של 14 מיליון שקל. מ-2021 החברה ממוקדת בפעילות הקנאביס.

תחזיות החברה כפי שפורסמו במתווה המיזוג, הן להכנסות של 74.4 מיליון דולר ב-2021 ול-137 מיליון דולר ב-2022. ה-EBITDA אמור לעלות פי יותר מחמישה, ל-24.6 מיליון דולר ב-2021, ואז שוב להכפיל עצמו ל-51.5 מיליון דולר ב-2022. החברה גם צופה תזרים מזומנים חיובי של 1.6 מיליון דולר ב-2020, שיצמח עד 34.8 מיליון דולר ב-2022. הגידול צפוי לנבוע בין היתר מהתווספות הכנסות מיצוא.