אלקו מתקרבת לרכישת מניות דסק"ש: קיבלה את אישור הממונה על התחרות

השלמת העסקה לרכישת 29.8% ממניות דסק"ש בתמורה ל-404 מיליון שקל מותנית עדיין באישור משרד התקשורת

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

קבוצת אלקו, שבשליטת משפחת זלקינד, קיבלה את אישור הממונה על התחרות לרכישה של 29.8% ממניות חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) בתמורה לכ-404 מיליון שקל. מדובר בצעד משמעותי לקראת הצטרפותה של אלקו לקבוצת המשקיעים שגיבשו חברת מגה אור ובעל השליטה בה צחי נחמיאס, לרכישת 82.26% ממניות דסק"ש.

יש לציין כי השלמת רכישת מניות דסק"ש בידי אלקו מותנית עדיין באישור משרד התקשורת, שטרם התקבל, וזאת מאחר שדסק"ש שולטת בחברת סלקום. לדברי אלקו, אין ודאות בנוגע לקבלת אישור זה.

בחודש נובמבר האחרון התחייבה מגה אור בשם קבוצת משקיעים לרכוש 82.26% ממניות דסק"ש, המוחזקות בידי כונסי נכסים, בתמורה לסכום כולל של 1.1145 מיליארד שקל. מגה אור עצמה הודיע כי תרכוש 29.9% מהמניות וכי את יתרתן ירכשו משקיעים אחרים, כאשר היא תהיה בעלת המניות הגדולה בחברה.

לפני כחודש הושלם השלב הראשון בעסקה נרכשו מידי הכונסים 47.4% ממניות דסק"ש תמורת 645 מיליון שקל. מגה אור עצמה רכשה אז 24.9% ממניות דסק"ש ב-339 מיליון שקל, כאשר את יתרת המניות רכשו איש העסקים רמי לוי (10.8%) ומשקיעים נוספים (11.7%).

אתמול דיווחה מגה אור כי רכשה מידי הכונסים עוד 5% ממניות דסק"ש בתמורה ל-67 מיליון שקל. כך, שבידי הכונסים נותרו כעת רק כ-29.9% ממניות דסק"ש, המיועדות כמעט כולן למכירה לקבוצת אלקו.

על-פי הסכם המכירה, התחייבה מגה אור להשלמת השלב השני של העסקה בתוך 90 יום מהשלמת השלב הראשון, קרי עד לסוף חודש יוני. כך, שבמידה ואלקו לא תקבל עד אז את אישור משרד התקשורת לעסקה, תאלץ מגה אור להפיץ את המניות לגופים מוסדיים.