נתניהו על בנט: עושה הכול כדי לא להקים ממשלת ימין

נתניהו שב ותקף את יו"ר ימינה ואמר כי רוב העם רוצה בו כראש ממשלה • בנט: "לצערי, בעוד שאנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה - נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף"

בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך
בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך

לאחר הנאום של נפתלי בנט הערב (ד'), השיב לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "רוב הציבור רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה. ואני מודה לעם ישראל על התמיכה הזו אני מאוד מעריך את זה. שמעתי את נפתלי בנט - בניגוד לטענות שלך אתה עושה הכול כדי לא להקים ממשלת ימין".

נתניהו המשיך ותקף את בנט: "המלכת ראש ממשלה זה לא דמוקרטי. בחירה ישירה הוא אמר לפני שנה שזו הדרך היחידה לפתור את הפלונטר. אנחנו יודעים שרוב העם רוצה בי לראשות ממשלה. זה הדבר הדמוקרטי לעשות. תאוות השררה שלו.. אני אתן לו סופ"ש בבלפור".

בהמשך דבריו גינה נתניהו את ההתקפה על זאב אלקין. "אני נגד תקיפה אישית של כל אחד ואחת, ובטח לא בני משפחה - מכל מקום שהוא", אמר.

בנט שולל את יוזמת נתניהו לבחירות ישירות

אחרי שהליכוד האשים היום (ד') בצהריים את יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט בהכשלת המו"מ להרכבת ממשלת ימין, בנט משיב לטענות שהופנו נגדו.

לדברי בנט, "עם כל הכבוד למהלכים הפוליטיים שמתרחשים בכנסת כבר שנתיים - יש בחוץ בני אדם. מליוני תלמידים שזקוקים לסיוע מיוחד, לאזרחי ישראל נמאס מהמריבות. לפני שבועיים אמרתי לנתניהו שיש לו את האצבעות של ימינה להקים ממשלת ימין. לצערי, בעוד שאנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה - נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף.

נפתלי בנט / צילום: אריאל זנדברג
 נפתלי בנט / צילום: אריאל זנדברג

"הוא לא מוכן להציע שום פשרה לגדעון סער, הוא חותר לעוד בחירות, חמישיות והפעם במעטפת של בחירה ישירה.

"הוא בעצם אמר אם לי לא תהיה ממשלה - לאף אחד אחר לא תהיה. במקום שהכסף יושקע בתשתיות הוא יושקע בקלפיות, בעוד שהעם רוצה ממשלה - נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר המתקפות נגדי לא עושות עליי רושם. אני מחויב לערכים שלי ולעם ישראל.

"בעדיפות ראשונה אני רוצה להקים ממשלה. נתניהו יש לך אותנו לך תקים ממשלה יש לך עוד 14 יום. אם בליכוד ייכשלו במשימה, אפעל בעדיפות שנייה להקים ממשלת אחדות לאומית, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים והעקרונות שלי.

"אני עוד לא יודע לומר אם זה אפשרי - אני מבטיח לנסות בכל כוחי. רק אם שתי האפשרויות האלה לא יתאפשרו - נאלץ כולנו ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזו או אחרת.

"אני סופג מתקפות משמאל ומימין, ואני שמח על כך כדי להחזיר את ישראל לתפקוד. בעזרת השם נצא מהמשבר הזה ביחד".

מוקדם יותר היום נתניהו האשים את בנט  בכך שכבר סגר ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ובעיקר בכך שהוא מסרב לתמוך בחוק בחירה ישירה.