האתר קרס והמנכ"ל נעלם: טענות להונאת ענק בבורסת קריפטו טורקית

משתמשים של בורסת הקריפטו הטורקית הגישו תלונה על הונאה, לאחר שלא הצליחו למשוך את ההשקעות שלהם • עפ"י הערכות, ייתכן כי מאות מיליוני דולרים נגנבו • אתר הבורסה קרס, והמנכ"ל נצפה בשדה תעופה באלבניה

מנכ"ל בורסת  Thodex, פארוק פאטי אוזר / צילום: יוטיוב
מנכ"ל בורסת Thodex, פארוק פאטי אוזר / צילום: יוטיוב

אחרי שלא הצליחו להחזיר את ההשקעות שלהם, משתמשי בורסת הקריפטו הטורקית Thodex הגישו תלונה על הונאה - כך פורסם היום ב"בלומברג". עורך הדין של המתלוננים ציין כי ייתכן שמאות מיליוני דולרים נגנבו. מייסד ומנכ"ל הבורסה נעלם ועל פי הערכות נמלט מטורקיה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווחה כי הרשויות בטורקיה פתחו בחקירה. 

נציג המתלוננים אמר ל"בלומברג" כי לבורסת Thodex יש כ-390 אלף משתמשים. בנוסף, הוא ציין כי לפי ההערכות, מייסד ומנכ"ל Thodex, פארוק פאטי אוזר, עזב את טורקיה ביום רביעי בערב דרך טיסה מסחרית מאיסטנבול. ב"בלומברג" ציינו כי סוכנות הידיעות "Demiroren" פרסמה שהוא ברח לאלבניה, ואף צירפה תמונה שלו בשדה התעופה במדינה.

אתר Thodex לא פעיל בשעה זו, אך ב"בלומברג" ציינו כי מוקדם יותר הופיעה הודעה כי הפעילות הושעתה בשל "הצעת שותפות", בלי לפרט מעבר לכך. בנוסף, צוין כי האתר יושבת ל"ארבעה-חמישה ימים" בעת מכירת הבעלות, וכי המשתמשים לא צריכים לדאוג לכספם. 

באמצע מרץ האחרון, Thodex יצאה בקמפיין להגדלת מספר המשמשים בה, והבטיחה לספק מיליוני מטבעות דוג'קוין למשתמשים חדשים. באתר הבורסה נכתב כי 4 מיליון מטבעות חולקו, אך משתמשים רבים התלוננו ברשתות החברותיות כי לא קיבלו דבר.