הראל משקיעה בקרן של בלדגרין לנדל"ן בתחום מדעי החיים

הראל תשקיע 100-150 מיליון דולר בקרן הנדל"ן Breakthrough Properties המשותפת ליזם הביומד פרופ' אריה בלדגרין ולחברת הנדל"ן האמריקאית המובילה Tishman Spayer

אריה בלדגרין  ד"ר / צילום: יח"צ
אריה בלדגרין ד"ר / צילום: יח"צ

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים תשקיע 100-150 מיליון דולר בקרן הנדל"ן Breakthrough Properties המשותפת ליזם הביומד פרופ' אריה בלדגרין ולחברת הנדל"ן האמריקאית המובילה Tishman Spayer. הקרן שהוקמה ב-2019 עוסקת בהשקעה בנדל"ן למוסדות מחקר, למשל מתחמי מעבדות, קמפוסי מחקר ותעשייה למדעי החיים, במטרה ליצור סביבה המעודדת שיתוף פעולה בין חוקרים ליצירת רעיונות חדשים. בנובמבר 2020 הודיעה הקרן על גיוס של מיליארד דולר.

בלדגרין ייסד את חברת הסרטן קייט פארמה, שנמכרה באחת העסקאות הגדולות בתחום לחברה לפני מכירות, לחברת גיליאד ב-12 מיליארד דולר ב-2017. זה היה הגדול מבין מספר אקזיטים שרשם שהניבו כל אחד בין מאות מיליונים למעל מיליארד דולר. בלדגרין מחלק היום את זמנו בין פעילות זו לבין השקעות רבות נוספות בתחום הביומד, ביניהן חברת אלוג'ן הנסחרת בנאסד"ק ב-4.9 מיליארד דולר וחברת יורוג'ן הישראלית, הנסחרת בכ-430 מיליארד דולר. את הקרן מנהל בנו, דן בלדגרין.

אחד הפרויקטים שבונה הקרן הוא "The 105" בבוסטון, ארה"ב, ובנייתו צפויה להסתיים ב-2022. חברת CRISPR Therapeutics, ממובילות תחום העריכה הגנטית, כבר שכרה משרדים במתחם.

הראל משקיעה 100 מיליון דולר בקרן

סקטור הנדל"ן למדעי החיים צומח בקצב גבוה מאז שנת 2000. הקורונה אמנם מעיקה על תחום הנדל"ן למשרדים, משום שהרגילה עובדים רבים לעבודה מן הבית, אך עבור נדל"ן למדעי החיים יש בכך דווקא הזדמנות לבידול, משום שמעבדות מחייבות נוכחות פיזית בעתיד הנראה לעין.

התחייבות ההשקעה של הראל בקרן מוערכת בכ-100 מיליון דולר. מהראל נמסר כי ההשקעה צפויה להניב לעמיתיה תשואה דו ספרתית גבוהה, כיוון שמדובר גם בעסקאות ייזום, בנייה ועד הנבה. מלבד ההשקעה בקרן, תצטרף הראל להשקעה משותפת עם הקרן לפרויקט ייזום רחב היקף של עירוב שימושים, שצפוי לקום על שטחה של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג' מסצ'וסטס, בו תשקיע ישירות 50 מיליון דולר.