אקסטל הבטיחה גיוס של 59 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ג'

החברה קיבלה דירוג Baa1 להנפקה של עד 150 מיליון שקל ע"נ של אג"ח, אולם קיבלה הזמנות של כ-67 מיליון שקל ע"נ בלבד במכרז המוסדי

פרויקט ONE 57 בו מחזיקה אקסטל/ הדמיה מאתר החברה
פרויקט ONE 57 בו מחזיקה אקסטל/ הדמיה מאתר החברה

חברת אקסטל, שבבעלות יזם דירות היוקרה גארי ברנט, קיימה אתמול את שלב המכרז המוסדי המקדים של הנפקת האג"ח החדשות שלה מסדרה ג', בעלות משך חיים ממוצע (מח"מ) של 3.5 שנים. לקראת ההנפקה קיבלה אקסטל דירוג Baa1 מחברת מידרוג להנפקת אג"ח ג' בהיקף של עד 150 מיליון שקל ערך נקוב, אולם במכרז המוסדי עצמו התקבלו הזמנות לרכישה של כ-67 מיליון שקל ע"נ בלבד.

בפועל בחרה החברה לקבל הזמנות בהיקף של 60.35 מיליון שקל ע"נ, שנקבו בריבית של 7%, ולא יותר מכך. עם זאת, האג"ח הוצעו במחיר של 97.9 אגורות, כך שבפועל הובטח גיוס של 59 מיליון שקל ואילו המזמינים במכרז המוסדי יזכו לתשואה אפקטיבית של 8.1%.

סדרה ג' של אקסטל אינה מובטחת בשעבודים, בדומה לשתי הסדרות שהנפיקה החברה לפניה בהיקף כולל של 1.65 מיליארד שקל ע"נ. סדרה א' כבר נפרעה במלואה בשנים 2018-2019 ואילו מחציתה של סדרה ב' נפרעה בדצמבר 2020.

המחצית השניה של סדרה ב', בהיקף של 300 מיליון שקל, תיפרע בדצמבר 2021. בינתיים, נסחרת אג"ח ב' בבורסה לפי מחיר של 104 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 3.6%.

לקראת ההנפקה פרסמה אקסטל את שטר הנאמנות של אג"ח ג', הכולל התחייבות לפיה סך הערך הנקוב של אג"ח ג' לא יעלה על 600 מיליון שקל בכל עת. עוד קבע השטר התניות פיננסיות, לפיהן ההון העצמי המאוחד של החברה לא יפחת בכל עת מ-500 מיליון דולר וכי יחס המינוף חוב פיננסי נטו ל-CAP נטו (הון עצמי בתוספת חוב פיננסי נטו) לא יעלה על שיעור של 82.5%.

אקסטל היא אחת מהיזמיות המובילות בניו יורק בתחום דירות והיוקרה והסופר-יוקרה. לקראת ההנפקה פרסמה החברה נתונים המצביעים על קצב מכירות משמעותי בפרויקטים היזמיים שלה החל מראשית שנת 2021.

החברה ציינה כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 לבדו, היא חתמה על חוזים למכירת דירות ב-190 מיליון דולר, ובנוסף העריכה כי בחודש אפריל לבדו היא תתקשר בעסקאות למכירת דירות בהיקף של 210 מיליון דולר.

לדברי החברה מראשית 2021 היא התקשרה בעסקאות למכירת 15 דירות בפרויקט Central Park Tower. עוד היא ציינה, כי במהלך הרבעון הראשון נחתמו הסכמים למכירת 20 דירות בפרויקט Brooklyn Point וכי היא נמצאת בהליך מתקדם של התקשרות ב- 16 הסכמי מכירה נוספים בחודש אפריל בפרויקט זה.

במהלך הרבעון הראשון גם נחתמו 10 הסכמים למכירת דירות בפרויקט One Manhattan Square, כאשר עוד 14 הסכמי מכירה בפרויקט זה נמצאים כעת בהליך מתקדם של התקשרות. עוד נמסר, כי 8 דירות נמכרו במהלך הרבעון הראשון בפרויקט Lofts Pier Village שנמצא בשלבי מכירה אחרונים, כאשר החברה צופה שעד סוף אפריל ימכרו 90% מהדירות בפרויקט.

בנוסף, נמכרו ברבעון הראשון עוד 2 דירות בפרויקט One 57, כך, ש-90% מהדירות בפרויקט כבר נמכרו ובידי החברה נותרו רק 5 דירות לא מכורות בפרויקט ותיק זה.