פלטפורמת יצירת התוכן EX.CO רכשה את הסטארט-אפ סדאטו מהוד השרון

חברת EX.CO (לשעבר פלייבאז) תשלם מיליוני דולרים בודדים על רכישת הסטארט-אפ סדאטו, המפתח פתרונות וידיאו ומעסיק 12 עובדים • מנכ"ל EX.CO תום פחיס: "הרכישה תאפשר לנו להגדיל את היצע הפתרונות"

תום פחיס / צילום: Saskia Uppenkamp
תום פחיס / צילום: Saskia Uppenkamp

חברת טכנולוגיית התוכן הישראלית EX.CO (לשעבר פלייבאז) רכשה את הסטארט-אפ סדאטו מהוד השרון, המפתח פתרונות וידיאו. סדאטו הוקמה ב-2015 על ידי רון דיק, יזם סדרתי בתחום המובייל והענן, המכהן גם כמנכ"ל שלה. החברה מעסיקה 12 עובדים, שיעברו כעת לעבוד ב-EX.CO. סדאטו לא קיבלה השקעות מקרנות סיכון אלא התבססה על בעלי מניות פרטיים ונמכרת כעת בסכום המוערך בפחות מ-10 מיליון דולר.

חברת EX.CO, המפתחת כלים ליצירת תוכן אינטראקטיבי, הוקמה ב-2012 תחת השם פלייבאז על ידי שאול אולמרט ותום פחיס. אולמרט כיהן כמנכ"ל החברה עד לסוף 2019 אז התפטר והוחלף על ידי פחיס. לאחר הפרישה של אולמרט, עברה החברה מיתוג מחדש שכלל שינוי שם ושינוי במיקוד עסקי.

כיום EX.CO מסייעת לגופי מדיה ולערוצי מסחר מקוון ליצור תוכן ויראלי אינטרקטיבי כדוגמת סרטונים ושאלונים כדי להנגיש תכנים, לתקשר עם המשתמשים, לאסוף מידע או לקדם מכירות. החברה מעסיקה כ-90 עובדים בישראל ובעולם ובין לקוחותיה אפשר למנות את CBS ,VICE, הפינגטון פוסט, נטפליקס וגם אאודי, לגו וטסקו. החברה מדווחת על צמיחה של 26% בהכנסותיה לאורך 2020.

פחיס אמר ל"גלובס" כי הרכישה תאפשר ל- EX.CO להגדיל את היצע הפתרונות למוציאים לאור ולמותגים איתם היא עובדת. "הפתרונות שלנו מבחינת בינה מלאכותית היו מוגבלים עד היום וחיפשנו חברות בעולם שעושות דברים כאלו. סדאטו היו הכי טובים שמצאנו ויש שם צוות מדהים. סדאטו מאפשרת להתאים את תכני וידיאו לכל תצורה במובייל, בטלוויזיה ובאינטרנט כדי להגיע לתצוגה מיטבית. בנוסף הם מאוד יעילים בקביעת איזה פרסום להציג לכל משתמש כדי שיקבל את חוויית המשתמש האידיאלית".

EX.CO גייסה עד היום 66 מיליון דולר אבל בשנים האחרונות היא מתקיימת מהכנסותיה שלה. "אני לא פוסל יציאה לגיוס, אבל אנחנו לא צריכים לגייס כסף. את הרכישה הזאת ביצענו ללא גיוס ואנחנו ממשיכים לגדול במטרה להגיע למעל 100 עובדים ללא כסף חיצוני", אומר פחיס.

דיק מסר כי "אנו מתרגשים לאחד כוחות עם EX.CO. מאז הקמתה, סדאטו נשארה ממוקדת ביצירת פתרונות וידאו מתקדמים וקלים לתפעול, כשהיא רואה לנגד עיניה את המשתמש לפני הכל. הגישה הזו משותפת לנו ול- EX.CO, וכך גם הטכנולוגיה הייחודית ובסיס הלקוחות הגדול והלויאלי. שיתוף הפעולה הזה מאפשר להציע לשותפים הגלובליים שלנו הזדמנויות צמיחה וחידושים טכנולוגיים שעונים על הצרכים הקריטיים ביותר שלהם".