משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע ל-7 מדינות: "נוכחות וריאנטים מדאיגים"

המשרד ממליץ לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעה לאוקראינה, לאתיופיה, לברזיל, לדרום אפריקה, להודו, למקסיקו ולטורקיה

נתב"ג / צילום: צביקי אברמוביץ
נתב"ג / צילום: צביקי אברמוביץ

התחלואה בעולם מזנקת ומשרד הבריאות מפרסם אזהרת מסע בריאותית. ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, היא להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל. בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. הנימוק שמספק המשרד הוא ל"נוכח שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ונוכחות וריאנטים מדאיגים (VOC - Variant of Concern)".

עוד מודגש כי אזהרת המסע מייצגת הן את המצב הנוכחי והן את מגמת התחלואה, זאת, בהתבסס על מספר קריטריונים: הצהרת המדינות, היקף התחלואה של הנכנסים לישראל מיעדים אלה, אחוז המחוסנים והמחלימים מתוך המאומתים, עדות לקיומם של וריאנטים ועוד.

במשרד מבקשים להדגיש כי גם מחוסנים או מחלימים עלולים להידבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, ובכך לסכן לא רק את עצמם ואת הקרובים אליהם, אלא את המדינה כולה.

אזהרות מסע על רקע בריאותי מתפרסמות במדינות השונות. ה-CDC האמריקאי פרסם אזהרת מסע לאזרחים האמריקאים שלא לטוס לאיחוד האמירויות לנוכח נתוני תחלואה גבוהים במדינה. עם זאת, לתושבים האמריקאים קיימת גם אזהרת מסע שלא לנסוע לישראל חרף התחלואה המשתפרת.