המנכ"ל היוצא של בריטיש איירוויז מצטרף לסטארט-אפ הישראלי Fetcherr

הסטארט-אפ מנתניה פיתח מודל המנבא ביקושים ותמחור רציף של כרטיסי הטיסה • אלכס קרוז יהיה אמון על פתיחת שווקים חדשים ויצירת שיתופי פעולה עם חברות תעופה נוספות

אלכס קרוז / צילום: nick morris
אלכס קרוז / צילום: nick morris

מבריטיש איירוויז לסטארט-אפ בנתניה: מנכ"ל ויו"ר בריטיש איירוויז לשעבר אלכס קרוז מצטרף כדירקטור וכיועץ מומחה לסטארט-אפ Fetcherr (פטשר), שפיתח מודל המבוסס על טכנולוגיית AI המנבאת ביקושים ותמחור רציף של כרטיסי הטיסה.

במסגרת תפקידו בפטשר, קרוז יהיה אמון על פתיחת שווקים חדשים, יצירת שיתופי פעולה עם חברות תעופה נוספות והתאמת השירותים לצרכי הענף ושדרוגו.

קרוז סיים את תפקידו כמנכ"ל בריטיש בסוף 2020 אחרי ארבע שנות כהונה. לפני כן שימש כמנכ"ל חברת הלואו קוסט Vueling שנמנית ביחד עם בריטיש איירוויז על קבוצת IAG. ב-2006 מונה קרוז למנכ"ל כמייסד של Clickair. שלוש שנים לאחר מכן מיזג את Clickair עם Vueling והפך אותה לחברת התעופה השנייה בגודלה בספרד. קרוז הוא מהנדס תעשייה בהכשרתו ובעל תואר מאוניברסיטת מישיגן ותואר שני במדעים מאוניברסיטת אוהיו.

פטשר פיתחה מערכת אגנוסטית לחיזוי ביקושים ויצירת תמחור רציף במערכות חברות התעופה. המערכת מתבססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית ו-machine learning המנתחת ביג דאטה ממקורות מגוונים ומשתנים בפלטפורמות רשת שונות, דרכן שואב האלגוריתם תמחור הנסמך על נתוני השוק ברגע נתון.

קרוז מסר כי: "האתגר הגדול ביותר של תעשיית התיירות לפני המגפה היה שדרוג המערכות לעולם הדיגיטלי שהולך וגדל. מגפת הקורונה האיצה משמעותית את התהליך ויצרה לחץ סביב הנושא. פטשר תאפשר לכל השחקנים בענף התיירות להגיב למגמה מאיצה זו".

רועי כהן, מנכ"ל פטשר: "אנחנו נרגשים וגאים על הצטרפותו של אלכס קרוז לחברה. מעבר לרזומה המרשים ולניסיון העצום שהוא מביא איתו כחבר דירקטוריון וכיועץ מומחה לתחום התעופה, אני חושב שזו הבעת אמון אדירה במערכת שפיתחנו ובפוטנציאל השינוי העצום שהיא יכולה להוביל בתחום התעופה העולמית".

פטשר הוקמה ב-2018 וכיום היא מעסיקה 34 עובדים. החברה גייסה עד כה 5 מיליון דולר והיא עובדת עם שתי חברות תעופה מהמובילות בעולם ועל פי דיווחיה בימים אלה מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברות בינלאומיות בתחום ה-cargo, מלונאות והשכרת רכב. משרדי החברה ממוקמים בנתניה, ישראל.