אינטל עקפה את התחזיות לרבעון הראשון; השוק מגיב באכזבה

ענקית השבבים פרסמה דוחות ראשונים תחת המנכ"ל החדש פט גלסינגר • למרות שהחברה עקפה את התחזיות, השוק ציפה ליותר נוכח המחסור העולמי בשבבים • הכנסות מובילאיי עלו ב-48% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

הלוגו של ענקית השבבים / צילום: Associated Press, Richard Drew
הלוגו של ענקית השבבים / צילום: Associated Press, Richard Drew

ענקית השבבים אינטל פרסמה את הדוחות הראשונים תחת המנכ"ל החדש פט גלסינגר, שנכנס לתפקידו בפברואר האחרון. התוצאות עקפו את התחזיות: ברבעון הראשון רשמה החברה רווח למניה של 1.39 דולר, זאת לאחר צפי  של 1.14 דולר. הכנסות החברה הסתכמו ב-18.57 מיליארד דולר, לעומת צפי של 17.7 מיליארד דולר. עם זאת, הרווח למניה נמוך מהתקופה המקבילה אשתקד, ולגבי התחזיות, השוק ציפה ליותר נוכח המחסור העולמי בשבבים. המניה יורדת במסחר המאוחר.

הדוחות חושפים גם את תוצאותיה הכספיות של חברת מובילאיי. הכנסותיה צמחו ב-48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-377 מיליון דולר.

בחודש שעבר חשף גלסינגר את האסטרטגיה שלו שנועדה לייצב את ענקית השבבים לאחר שורה של טלטלות. עיקרי התוכנית: אינטל תפצל את פעילות הייצור שתהפוך ליחידה עסקית נפרדת שתדווח ישירות למנכ"ל, היחידה החדשה תספק שרותי ייצור לחברות חיצוניות. במקביל, חלק מפעילות הייצור ייצא למיקור חוץ. בנוסף, חשף גלסינגר כי אין בכוונת אינטל לוותר על פעילות הייצור, אלא אף לחזקה, והודיע כי תשקיע 20 מיליארד דולר בהקמת שני מפעלים באריזונה שבארה"ב.

מתחילת השנה, מניית החברה עלתה ביותר מ-25%.