אי טיפול בפורנוגרפיית ילדים: הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רדיט

אישה שהזדהתה כ"Jane Doe" (אלמונית) מעוניינת לתבוע את רדיט בתביעה ייצוגית על כך שאפשרה לחבר לשעבר שלה לפרסם תמונות וסרטונים פורנוגרפיים שלה כשהייתה בת 16 • רדיט: "אין שום מקום בזירה שלנו להתעללות מינית בילדים"

אפליקציית רדיט / צילום: Shutterstock
אפליקציית רדיט / צילום: Shutterstock

הרשת החברתית רדיט מתמודדת עם תביעה בארה"ב, בעקבות טענות על כך שלא הסירה תכנים הכוללים התעללות מינית בילדים. התביעה מתמקדת בתיקון לסעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת, המאפשר לתבוע את ענקיות האינטרנט אם מדובר בתכנים של סחר מיני.

אישה שהזדהתה כ"Jane Doe" (אלמונית) מעוניינת לתבוע את רדיט בתביעה ייצוגית על כך שאפשרה לחבר לשעבר שלה לפרסם תמונות וסרטונים פורנוגרפיים שלה כשהייתה בת 16 שוב ושוב.

האישה טוענת כי בשנת 2019, בן זוגה לשעבר התעלל בה, ופרסם תמונות וסרטונים שלה שצילם ללא ידיעתה או הסכמתה. על פי התביעה, רדיט "מרוויחה ביודעין מאכיפה בררנית של מדיניות התוכן שלה, כולל עבור פורנוגרפיית ילדים".

על פי כתב התביעה, האלמונית התריעה לרדיט, אך לקח להם כמה ימים לטפל במקרה. בזמן הזה, רדיט אפשרו לבן הזוג הקודם להמשיך לפרסם תכנים או ליצור חשבון כשהישן שלו נחסם.

"הסירוב של רדיט לפעול, פירושו שבמשך השנים האחרונות, האלמונית נאלצה להסתובב בפלטפורמה ולבזבז זמן על חיפוש בפוסטים אפלים ומטרידים - כדי שתוכל לאתר את התמונות והסרטונים שלה בצעירותה", נכתב בתביעה. מיד לאחר שמצאה את התכנים, נאלצה לטענתה להילחם ברדיט שיסירו את התכנים.

האישה מבקשת תביעה ייצוגית עבור כל מי שהתמונות או הסרטונים שלו בעלי אופי מיני, פורסמו ברדיט בהיותם קטינים. הם מאשימים בתביעה את רדיט בהפצת פורנוגרפיית ילדים, אי דיווח על תוכן התעללות מינית בילדים והפרה של חוק הגנת קורבנות הסחר.

התביעה מציינת FOSTA-SESTA, שהוא תיקון לסעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת - כמרכיב מרכזי בתביעה. סעיף 230 מאפשר לענקיות האינטרנט לא לחשוש מתביעות משפטיות לגבי תוכן שמתפרסם אצלם ברשת החברתית, מגן משפטי בכל הקשור לתחום.

התיקון לחוק, FOSTA-SESTA , שנכנס לתוקף בשנת 2018, מסיר את ההגנות על תוכן שקשור לסחר מיני. למעשה, התביעה טוענת שרדיט מרוויחה מפוסטים, ולכן זה הופך את הסרטונים והתמונות של האלמונית למעשה מיני מסחרי. בנוסף, התביעה מאשימה את רדיט בכך שהם יודעים שבזירה שלהם יש תוכן לא חוקי, ורדיט הייתה צריכה לעשות יותר כדי להגן על המשתמשים.

רדיט כמובן מכחישה את הדברים. בתגובה לאתר The Verge מסרה החברה כי "אין שום מקום בזירה שלנו להתעללות מינית בילדים. יש לנו מדיניות חוקית שאותה אנחנו מקיימים באופן פעיל, ואפילו מעבר לזה. יש לנו כלים אוטומטיים וגם מקורות אנושיים כדי לאתר ולמנוע הפצה של חומרים כאלו. כשאנחנו מוצאים תוכן כזה, אנחנו מסירים אותו וחוסמים את המשתמש שהפיץ את התוכן לצמיתות".