מגדל, מנורה מבטחים ואפקון ישקיעו באנרגיות מתחדשות באירופה

במסגרת ההסכם תשמש מגדל כמשקיע העוגן ותשקיע 49% מההון, ומנורה תשקיע 31% מההון, 88 מיליון אירו ביחד • אפקון אנרגיות מתחדשות תשקיע 20% מההון, כ-22 מיליון אירו

פאנלים סולאריים / צילום: shutterstock
פאנלים סולאריים / צילום: shutterstock

חברות הביטוח מגדל ומנורה מבטחים, ביחד עם אפקון אנרגיות מתחדשות, מקימות שותפות בהיקף של כ-110 מיליון אירו, לצורך ייזום והקמה של פרוייקטי אנרגיה מתחדשת בתחום טורבינות הרוח, שדות פוטו וולטאים ופרוייקטים של אגירת אנרגיה באירופה.

במסגרת ההסכם תשמש מגדל כמשקיע העוגן ותשקיע 49% מההון, ומנורה תשקיע 31% מההון, 88 מיליון אירו ביחד. אפקון אנרגיות מתחדשות תשקיע 20% מההון, כ-22 מיליון אירו.

היקף ההספק המצטבר של הפרויקטים בהם תשקיע השותפות צפוי לעמוד על מאות מגוואט.

ההשקעות תתבצענה במשך 3 שנים ממועד חתימת ההסכם המפורט בין הצדדים. למגדל ולמנורה ניתנו אופציות להמיר חלק מההשקעה במניות אפקון אנרגיות מתחדשות, אם וכאשר היא תבצע הנפקה לציבור. כמו כן, ניתנו להם אופציות נוספות לביצוע השקעות נוספות באפקון אנרגיות מתחדשות.

אפקון כבר פעילה בתחומי האנרגיה המתחדשת באמצעות חוות הרוח בסירין ובגלבוע ובתחומי הטענת אנרגיה ברכבים החשמליים באמצעות חברת הבת אפקון תחבורה חשמלית. גם מגדל ומנורה השקיעו בשנים האחרונות סכומים גבוהים באנרגיות מתחדשות בארץ ובעולם ואף מחזיקות בהון של חברות הפועלות בתחום, כגון אנלייט.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות, ציין כי "אני גאה על הקמת השותפות אשר באמצעותה נוכל להעמיק את אחיזתנו בתחום האנרגיות המתחדשות בארץ ובחו"ל. השותפות עם גופים מוסדיים כמו מגדל ומנורה מהווה נדבך ראשון וחשוב בקידום הפעילות, ופותחת בפני אפקון הזדמנויות מעניינות ומאתגרות, אשר יתרמו להצלחתה".

גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח: " ההסכם עם אפקון להקמת שותפות ייעודית להשקעה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת מהווה נדבך נוסף בשורה של מהלכים אותם מקדמת מגדל ביטוח בחודשים האחרונים כחלק מהמדיניות עליה הכריזה להשקעות בראיית ESG ואחריות חברתית. אנו רואים חשיבות רבה ופוטנציאל גדול שקיים בשוק ולכן בחרנו לקחת חלק בשותפות ולשמש בה כמשקיע העוגן".

ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים: "אנו מאמינים שתחום האנרגיות המתחדשות ייתן ערך רב למשקיעים בעתיד. השקעה זו הנה חלק מאסטרטגיית מנורה מבטחים להרחיב ולגוון את תיק ההשקעות של מבוטחי ועמיתי הקבוצה לשם השגת תשואה מירבית בסיכון נמוך".