מגדל מכרה ליהב-חמיאס מגרש לתעסוקה בראשל"צ ב-64 מיליון שקל

המגרש ממוקם בסמוך לקניון הזהב וכולל זכויות בנייה בהיקף של כ-30 אלף מ"ר למסחר ולתעסוקה

בניין בית מגדל חברה לביטוח / צילום: תמר מצפי
בניין בית מגדל חברה לביטוח / צילום: תמר מצפי

חברת הביטוח מגדל ביטוח חתמה על הסכם למכירת מגרש בראשון לציון לחברת הנדל"ן המניב הפרטית, יהב-חמיאס נכסים, בתמורה לכ-64 מיליון שקל. מדובר במגרש בשטח של כ-10.7 דונם, הנמצא ברחוב סחרוב, בסמוך לקניון הזהב (שגם בו יש למגדל החזקה של כ-75%), וכיום הוא מושכר למספר חברות ליסינג והשכרת רכב, ביניהן אלבר, באדג'ט ויורודרייב.

הבעלות במגרש הועברה למגדל במסגרת פירוק השותפות שהייתה לה עם דלק נדל"ן, בהתאם להסדר בין השתיים בשלהי שנת 2008. מגדל ודלק נדל"ן החזיקו במשותף חברה בשם דלק נכסים מניבים (חלקה של מגדל היה 20%), ויציאתה של מגדל מהשותפות נעשתה באמצעות העברת נכסים בשווי של כ-237 מיליון שקל, מהחברה המשותפת לבעלותה של מגדל. בשלב מאוחר יותר, הגיעה דלק נדל"ן לחדלות פירעון ולהסדר חוב עם נושיה.

מאז מגדל קידמה על המגרש תב"ע חדשה, אשר הגדילה את זכויות הבנייה ושינתה את ייעודו מתעשייה למסחר ותעסוקה. בשלב מסוים החליטה החברה למכור את המגרש.

יהב-חמיאס נכסים היא חברת נדל"ן מניב, המנוהלת בשנים האחרונות על ידי אביעד יהב, ובתקופה זו הרחיבה את פעילותה באופן משמעותי. החברה נחשבת לפעילה בעיקר בתחום הנדל"ן הלוגיסטי-תעשייתי, ובשלב זה לא ברור איזה פרויקט בכוונתה ליזום על המגרש, שכאמור מיועד למסחר ותעסוקה.

מגדל יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד חגית בבלי ורחל לרמן ממשרד יגאל ארנון ושות', ויהב-חמיאס יוצגה על ידי עוה"ד אפרים לוי וסיון רוזנברג ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.