חברת אבטחת מידע: כרבע ממשתמשי ה-PC מריצים מערכת הפעלה לא מוגנת

חברת קספרסקי מפרסמת היום מחקר בינלאומי המבוסס על רשת הניטור שלה • בין הממצאים: 22% ממשתמשי המחשבים האישיים עדיין מריצים את מערכת ההפעלה Windows 7, שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך בה בינואר 2020 • לגלובס נודע, שבישראל שיעור המשתמשים עומד על 13.2%

מערכות הפעלה WINDOWS7 ו-WINDOWS10 / צילום: Shutterstock
מערכות הפעלה WINDOWS7 ו-WINDOWS10 / צילום: Shutterstock

כרבע ממשתמשי המחשבים האישיים עדיין מריצים את מערכת ההפעלה Windows 7 שכבר לא נתמכת על ידי מיקרוסופט מאז תחילת השנה שעברה. כך עולה מתוך מחקר של חברת אבטחת המידע קספרסקי. החברה ערכה מחקר המבוסס על נתונים מתוך רשת הניטור העולמית שלה, ה-KSN, וביצעה סקר בין לקוחותיה. המשמעות של נתון כזה היא שאותם משתמשים חשופים לתקיפות ופרצות אבטחה - שכן אם מערכת ההפעלה לא מקבלת עדכונים נוספים, פרצות אבטחה וחולשות לא מטופלות.

חברת מיקרוסופט הודיעה כי בינואר 2020 תפסיק לתמוך במערכת ההפעלה הישנה, ובהתאם לכך זה אומר שהיא לא תקבל עדכוני אבטחה ועדכונים מהותיים. מי שמשתמש עד היום במערכת ההפעלה הישנה, לא יראה משהו לא תקין. אבל אם הספק לא תומך יותר במערכת ההפעלה, זה אומר שהיא רגישה להתקפות - וזו בדיוק הסיבה למה חשוב לעדכן את מערכת ההפעלה כשמתגלות חולשות.

לגלובס נודע כי על פי מערכת הניטור העולמית של קספרסקי, בישראל 13.2% מבעלי המחשבים האישיים מריצים את מערכת ההפעלה Windows7. החברה מציינת כי 15.5% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל ממשיכים להשתמש במערכת ההפעלה הישנה, והם מעמידים את המידע של החברה שלהם בסכנה לפריצה. מעל ל-80% מהישראלים משתמשים ב-Windows 10.

נכון לעכשיו, עסקים שמשתמשים עדיין ב-Windows 7 יכולים לבקש תמיכה מורחבת בתשלום עבור מערכת ההפעלה - אבל מדובר גם בתשלום נוסף וגם אפשרות שלא תהיה זמינה לתמיד.

עוד נתונים שמצאה קספרסקי: פחות מאחוז מהאנשים והעסקים עדיין משתמשים במערכות הפעלה ישנות יותר כמו Vista (שהתמיכה בה הסתיימה בשנת 2017) ו-Windows XP (התמיכה בה הסתיימה בשנת 2014). לעומתם, 72% מהמשתמשים מריצים מערכת ההפעלה Windows 10.

"עדכון מערכת הפעלה עשוי להוות מטרד עבור רבים", אומר אולג גורוביץ, מנהל שיווק מוצרים בכיר בקספרסקי. "עדכוני מערכת הפעלה אינם רק לצורך תיקון תקלות או כדי להשיג את הממשק הכי חדש. עדכון מערכות הפעלה פותרים תקלות שיכולות לפתוח דלת לעברייני סייבר. אם הבית שלכם ישן ומתפורר, אין טעם לחדש את הדלת. הגיוני יותר למצוא בית חדש, במוקדם או במאוחר. יש צורך באותה גישה בכל הקשור לאבטחת מערכת ההפעלה - עליה אתם סומכים עם הנתונים היקרים שלכם מדי יום".