רילון | בלעדי

פשרה: נושאי משרה ברילון שבפירוק ישלמו כ-6 מיליון שקל במסגרת תביעת רשלנות

היו"ר ובעל השליטה יוסף בודנשטיין ומספר דירקטורים בחברת הנדל"ן רילון שבפירוק הסכימו לשלם באופן חריג כ-6 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה בתביעה לחלוקת דיבינדים אסורה שרוקנה את קופת החברה בשנת 2009 - זאת מבלי להודות בטענות

עו"ד רנן גרשט, המנהל המיוחד של רילון / צילום: עינת לברון
עו"ד רנן גרשט, המנהל המיוחד של רילון / צילום: עינת לברון

נושאי משרה בחברת הנדל"ן רילון שבפירוק הסכימו לשלם באופן חריג כ-6 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה בתביעה לחלוקת דיבינדים אסורה שרוקנה את קופת החברה בשנת 2009; זאת מבלי להודות בטענות. נושאי המשרה הם יו"ר הדירקטוריון, המנכ"ל ובעל השליטה יוסף בודנשטיין והדירקטורים גיורא ניר, אריה שקד, אורית רסנר ותומר חפץ.

בעקבות ההצעה התכנסה היום (ב') אסיפת מחזיקי סדרת אגרות חוב, הנושים המהותיים של החברה המחזיקים למעלה מ-90% מסכום הנשייה של החברה. האסיפה התקיימה בנוכחות בתי ההשקעות הגדולים - מיטב, ילין לפידות, מגדל שוק הון, הראל ונוספים - על-מנת לקבל מידע מהמנהל המיוחד שמונה לרילון, עו"ד רנן גרשט. לאחר החלטת הנושים יגבש המנהל המיוחד את עמדתו ביחס להצעה.

הפשרה הוצעה על-ידי השופטת איריס לושי-עבודי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, ולפיה נושאי המשרה ישלמו מכיסם סכום של 5.2 מיליון שקל לקופת המנהל המיוחד, ולסכום זה יתווספו כ-600 אלף שקל נוספים בגין הוצאות.

בהודעה לבית המשפט נכתב כי "הנתבעים מקבלים את הצעת בית המשפט מבלי להודות בחבות ו/או בטענה כלשהי של התובעת, לצורכי פשרה בלבד".

במסגרת ההליך המתנהל מזה 5 שנים הוטלו עיקולים על נכסיהם הפרטיים של נושאי המשרה בסכום של כ-6 מיליון שקל.

רילון קרסה לפני כעשור בעקבות השקעות כושלות בבולגריה ובגיאורגיה, כשהיא חייבת 62 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה. עו"ד גרשט מונה לצורך ניהול חקירות בנוגע לנסיבות קריסת החברה וניהול תביעות במידת הצורך. בשנת 2016 הגיש גרשט תביעה נגד נושאי המשרה וחברת המנורה המבטחת בשל חלוקת דיבידנדים אסורה בסכום של 34 מיליון שקל.

בתביעה נטען כי נושאי המשרה פעלו ברשלנות כאשר חילקו את הדיבידנדים, בין היתר, לצורכי חבר-האם אלדן טק שהייתה במצוקה כלכלית. זאת על אף שהונפו דגלים אדומים בנוגע לסיכונים הפיננסיים, בין היתר בדוחות הכספיים של 2008 בנוגע להקפאת הפרויקטים במזרח אירופה.

במסגרת התביעה נטען כי הדירקטורים התרשלו בתפקידם כשומרי הסף של החברה בכך שלא בחנו את יכולת הפרעון כפי שהיה מצופה מהם ולא פעלו לטובת החברה ובכך מנעו מהחברה תשלום חוב של מיליונים למחזיקי האג"ח.

המנהל המיוחד טען כי החברה דיללה את נכסיה המניבים העיקריים ונותרה כמעט אך ורק עם קרקעות חקלאיות שלא מייצרות כל הכנסה וכי חלוקת הדיבידנדים נועדה לחלץ את בעל השליטה בודנשטיין וחברותיו ממצוקה פיננסית.