סער: "יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות"; בנט: "הזמן אוזל"

פסימיות במחנה "גוש השינוי": יו"ר ימינה ויו"ר תקווה חדשה אמרו היום בישיבות הסיעה בכנסת כי יש קשיים במו"מ על הרכבת הממשלה • ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות, אפשר תוך שבוע לסגור הכול"

גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

פסימיות במחנה "גוש השינוי": יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמרו היום (ב') בפתח ישיבות הסיעה בכנסת כי יש קשיים במשא-ומתן על הרכבת הממשלה.

סער אמר כי "יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות. הזמן הולך ומתקצר, וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר. לא בכל תנאי".

סער חזר על האפשרויות העומדות בפניו: הקמת ממשלת ימין בראשות מועמד שאינו בנימין נתניהו - או הקמת ממשלת אחדות עם השמאל. לדבריו, "יש לנו מחויבות לאזרחי ישראל - לעשות את המרב כדי למנוע בחירות חמישיות".

בפתח דבריו מתח סער ביקורת קשה על נתניהו ואמר: "זהו לילה שלישי של ירי לדרום. שוב תושבי שדרות ועוטף עזה לא ישנים בשקט. חובתה של הממשלה לפעול בתקיפות ולהשיב את ההרתעה ואת השקט... בבית המשפט העליון התקיים אתמול דיון בלתי נתפס. מזה מספר שבועות אין בישראל שר משפטים. לומר שזה לא תקין - תהיה לשון המעטה. כתוצאה מכך נדרשו שינויים בהרכב הקבינט הביטחוני. או-אז החליטה הממשלה, במשאל טלפוני, כי שרים בקבינט הביטחוני יתחלפו מדי שבועיים. בלתי נתפסים ומגוחכים ככל שהיו הדברים - זאת היום המציאות, שאנו רוצים לשנות". 

בנט: "הזמן אוזל" 

יו" ר ימינה, נפתלי בנט, אמר כי "הזמן אוזל. נשאר עוד שבוע להקמת הממשלה ולמניעת הידרדרות לכאוס מתמשך. אני קורא לחבריי מכל הצדדים לא להתבצר, אלא להתפשר. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות".

לדבריו, "חשוב לי שכולם יידעו: ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו, או בהובלתו או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה, מתוך הליכוד או מבחוץ. בעדיפות שנייה, -ממשלת אחדות לאומית.

"כפי שהבטחתי, התחלנו לנהל משא-ומתן להקמת ממשלת אחדות, שכולם יוזמנו אליה. לא נחרים אף אחד. צריך לומר ביושר: הפערים לא קטנים. ישנם פערים הן ברמת המהות, למשל בתחומי המשפט וההתיישבות; והן ברמת האחריות. אחדות היא אף פעם לא דבר קל, כי באמת מדובר בתפיסות שונות. זה דורש הרבה מתינות והרבה איפוק מכל הצדדים". 

לפיד: "אפשר תוך שבוע לסגור הכול"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לדבריהם של סער ובנט על הקשיים במשא-ומתן ואמר: "בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות. אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות, אפשר תוך שבוע לסגור הכול. נתניהו הפך להיות אדם שכל המהות שלו זה לעשות תרגילים פוליטיים.הוא רוצה בחירות חמישיות, ואנחנו רוצים להקים ממשלה".

לפיד הוסיף: "אני קורא לכל השותפים - בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות. אנחנו מצדנו נעשה הכול כדי לסגור ממשלה, כי זה מה שהמדינה צריכה".