קמן קפיטל: משה יחגוג עם מניות בשווי של כ-300 מיליון שקל

משה חוגג חתם על הסכם לרכישת השליטה בשלד הבורסאי קמן קפיטל, אליו הוא מתכנן לצקת פעילות בתחום הקריפטו

משה חוגג / צילום: סיון פרג'
משה חוגג / צילום: סיון פרג'

אחרי שהבטיח את הישארותה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים שבשליטתו בליגת העל, התפנה איש העסקים משה חוגג לחתום על הסכם לרכישת השליטה בשלד הבורסאי קמן קפיטל, אליו הוא מתכנן לצקת פעילות בתחום המטבעות הדיגיטליים. עסקה אשר צפויה להניב לו רווח עצום "על הנייר".

לפי העדכון של קמן בנושא, חוגג ישקיע במניות שתקצה לו החברה כ-16 מיליון שקל בשני שלבים, לפי מחיר מניה של 30 אגורות - נמוך בכ-90% ממחיר השוק הנוכחי של המניה שמתקרב ל-6 שקלים, אחרי עליות חדות שנרשמו במניה בעקבות הדיווח על העסקה (נכללת ברשימת השימור של הבורסה). מאחר שלחוגג יוקצו 53 מיליון מניות, שיהוו לאחר ההקצאה כ-85% מההון של קמן קפיטל, הרי ששווי השוק של המניות שיקבל יעמוד בסך הכול על כ-300 מיליון שקל. 

טרם ההקצאה, בעל השליטה בקמן קפיטל הוא יואל יוגב, המשמש כיו"ר וכמנכ"ל, עם החזקה של כ-67% מההון.

הסדר חוב, מיזוג קנאביס שלא צלח, וקריפטו

קמן קפיטל עברה כמה גלגולים מאז שפעלה תחת חברת ההשקעות קמן אחזקות, אשר תחת שליטתו של רוני אלרואי הגיעה להסדר חוב לפני לא מעט שנים. בשנה שעברה עמדה קמן קפיטל לבצע מיזוג עם פעילות בתחום הקנאביס הרפואי לשוק הפנאי, אך זו לא יצאה לבסוף לפועל עקב הגבלות שהטילה בנושא רשות ני"ע.

חוגג הוא משקיע ותיק ומוכר בשוק המטבעות הדיגיטליים ובסטארט-אפים הפועלים בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין, בין השאר באמצעות חברת ההשקעות סינגולריטים שהוא עומד בראשה.

אף שמיזמי הקריפטו של חוגג, ובראשם הסטארט-אפ Sirin Labs , הצליחו לגייס השקעות של מאות מיליוני דולרים בשנים 2017-2018, רובם לא צלחו את הצניחה של שוק הקריפטו בסוף שנת 2018-תחילת 2019.

בחודשים האחרונים מושך אליו שוק מטבעות הקריפטו יותר ויותר משקיעים בעולם, על רקע הראלי במחיר הביטקוין, שזינק מתחילת השנה במאות אחוזים וכיום נסחר סביב 53.5 אלף דולר, אחרי שמוקדם יותר השנה קבע שיא כשהגיע להיסחר באזור ה-62 אלף דולר. גם מטבעות קריפטו נוספים נהנים בחודשים האחרונים מעליות משמעותיות.