הבורסה שינתה כיוון וננעלה בירידות; מזרחי טפחות עלתה 2.5%

מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 נחלשו בכ-0.1%, מדד ת"א 90 איבד 0.2% • מדד הבנקים עלה ב-1.4% • מזרחי טפחות הכריז על תוכנית אסטרטגית והמניה עלתה 2.5% • אודיוקודס פרסמה דוחות היום, טבע ופריגו מחר

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

לקראת סיום יום המסחר המדדים המובילים בבורסה בתל אביב שינו מגמה וננעלו בירידות קלות. מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 נחלשו בכ-0.1%, מדד ת"א 90 איבד 0.2%.

מבים המדדים הענפיים בלט בעליות מדד הבנקים, שעלה ב-1.4%, בהובלת מניית מזרחי טפחות שעלתה ב-2.5%. דיסקונט עלתה ב-2.1%, לאומי ב-1%.

עוד מבין המדדים הענפיים בלטו בעליות מדד פיננסים שהוסיף 0.5% ומדד ביומד שהתקדם 0.4%. בצד השלילי, מדד ביטוח פלוס, מדד נפט וגז ומדד תקשורת וטכנולוגיות מידע ירדו ב-0.5%.

17:00

לאחר הפתיחה בוול סטריט, מדד ת"א 35 מחק את העליות ועבר להיסחר בטריטוריה אדומה. מדד ת"א 90 עולה ב-0.3%.

15:35

מדדי ת"א 35 ות"א 90 מתחזקים ב-0.4%. מדד הבנקים קופץ ב-1.8%, בהובלת בנק מזרחי טפחות  שמתחזק ביותר מ-3% לאחר שהציג היום תוכנית אסטרטגית. 

המדדים היחידים שבאדום הם מדד ביטח פלוס שנחלש ב-0.2% ומדד נפט וגז שמאבד 0.3%.

13:00

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ומדד ת"א 90 רושם עלייה בשיעור דומה. עליות בולטות רושמות מיקרונט , פורסייט, קסטרו ומספנות ישראל.  

בשוק המט"ח רושם הדולר עלייה קלה ונסחר סביב 3.244 שקלים. האירו יציב על 3.91 שקלים. 

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין היום כי עד כה רכש בנק ישראל מט"ח בכמחצית מהסכום שתוכנן לכל השנה (30 מיליארד דולר) ויש הסבורים האטת הרכישות בחודשיים האחרונים משקפת את רצונו לא להגיע למכסה זו מוקדם מדי. עם זאת, כפי שהבהירו, לאחרונה, הן הנגיד ירון והן המשנה לנגיד אביר, בנק ישראל מחויב לשער חליפין שישקף, להערכתו, שיקולים כלכליים. לכן, הוא לא יהסס להגדיל את הרכישות מעבר לסכום שהוצהר ואף הרבה מעבר לכך, אם יהיה צורך.

"דברי אביר על כך שבנק ישראל פועל להשיג תשואה נאה על מצבת הנכסים שרכש (כולל אג"ח ממשלתיות וקונצרניות) מעידה, לדעתי, על מדיניות ארוכת טווח, שלא תשתנה גם אם מכסת הרכישות שהוצהרה תמוצה עוד באמצע השנה. כמו כן, אני מניח כי הפרשי הצמיחה לטובת ארה"ב על פני האיחוד האירופי ידחפו, בהמשך השנה, לתיסוף חוזר של הדולר כנגד האירו. לבסוף, ככל שעובר זמן ואין פתרון באופק לסביבה הפוליטית בישראל, הדבר ישתקף, בסופו של דבר, בשער השקל, שעלול להיחלש במצבים כגון אלו. גם האירועים סביב ירושלים, ההתפתחויות בקשר עם הבחירות ברשות הפלסטינית והמצב עם איראן ימשיכו לאתגר אותו".

לכן, "סביר להניח כי מנקודת הזמן הזו ובכפוף להתפתחויות בשער הדולר בעולם, לא נראה המשך תיסוף של השקל כנגד הדולר בקצב של הימים האחרונים וסביר כי התחזקות השקל תיעצר בקרוב ופיחותו יתחדש", אומר מנחם. 

11:00

מניית הום ביוגז  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי השיגה אבן דרך משמעותית בפיתוח מערכת הביוגז המוסדית. החברה קיבלה את אישור רשות החדשנות לתקצוב פיילוט עם משרד הביטחון להתקנת המערכת בחדר אוכל של אחד מבסיסי צה"ל ותסייע בכך לצה"ל להפחית את פליטת גזי החממה וטביעת הרגל הפחמנית. מטרת הפיילוט להדגים את יכולת המערכת המוסדית לטפל בפסולת האורגנית במקור במקום לשנע ולהטמין את הפסולת, תהליך אשר גורם לפליטת גזי חממה, לחסוך בעלויות פינוי פסולת ולייצר אנרגיה מתחדשת (ביוגז) שתנוצל לחימום מים ותחסוך בעלויות האנרגיה של צה"ל.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3% ומדד ת"א 90 רושם עלייה של כ-0.5%. 

אודיוקודס דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכמו ב-58.8 מיליון דולר, לעומת 52 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020. הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-10 מיליון דולר, 29 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 5.3 מיליון דולר, 17 סנט למניה, ברבעון המקביל. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב- 12.7 מיליון דולר, 37 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 7.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020.

09:40

שותפויות חיפושי הגז והנפט הזדמנות ישראלית  ואלון גז פיתוח אנרגיה מדווחות הבוקר על הסכם לשיתוף פעולה שנחתם ביניהן. על פי ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה באיתור ובחינת הזדמנויות השקעה בנכסי נפט וגז מפיקים בארה"ב. מדובר בנכסים מפיקים ביבשה בלבד, ולא בים. יצויין כי כל השקעה בנכס תעשה בהשקעה משותפת עם משקיע אמריקאי מקומי שייכנס בתנאים דומים ובבחירת הנכסים יושם דגש על תזרים מבארות קיימות ולא על פיתוח ואקספלורציה. 

08:35

בנק מזרחי טפחות  בניהולו של משה לארי השיק הבוקר תוכנית אסטרטגית לחמש השנים הבאות, על מנת "לסייע לבנק להתמוד באופן מיטבי עם התמורות בענף הבנקאות ולבצע קפיצת מדרגה נוספת", כך לדברי לארי שנכנס לתפקידו כמנכ"ל בספטמבר האחרון ומאז השלים את המיזוג עם בנק אגוד. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, כך נראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אתמול. אתמול נרשמה יציבות בבורסה, כשמדד ת"א עלה ב-0.1%, מנד מדד ת"א 90 איבד 0.1% ומדד הבנקים השיל 0.3%. 

2. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  עם פער חיובי של כ-1.1%, פורסייט 3.7% ואלוט 2.1% כך שהן צפויות לעלות. מנגד, פרוטליקס עם פער שלילי של כ-6%.

3. ירידות באסיה 

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת. 

הביטקוין נסחר כעת בירידה של כ-1% לרמה של כ-53,500 דולר. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,781 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט עולה קלות ונסחר סביב 66 דולר לחבית.

4. עונת הדוחות: אודיוקודס תפרסם תוצאות

אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט טסלה פרסמה דוחות והמניה הגיבה בירידה של 2.5% במסחר המאוחר. בימים הקרובים יפרסמו תוצאות אפל, פייסבוק, מיקרוסופט (מחר וביום חמישי), אודיוקודס  (היום), טבע, פריגו וקמטק (ביום רביעי). 

5. פרנקל ממשיך להגיל החזקה בגב ים

ולסיום, איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקתו בחברת הנדל"ן המניב גב-ים. היום (ב') הודיע פרנקל לחברת גב-ים כי מימש חלק מהאופציות שברשותו ורכש עוד 5.35% ממניותיה בתמורה כוללת של 284 מיליון שקל.