"השימוש בטכנולוגיה בזמן הקורונה צמצם את הפגיעה בכלכלה העולמית"

כך אמרה אל"מ במיל' טליה גזית בכנס הטרנספורמציה הדיגיטלית של גלובס • גזית לקחה חלק בפאנל שהוקדש לנושא ההתמודדות וההיערכות של ארגונים לדרישות הדיגיטליות החדשות • בנוסף השתתפו גם סמנכ"ל הטכנולוגיות בסיסקו חיים פינטו ומייסד CodeValue אלון פליס

שנת הקורונה גרמה לשינוי טוטאלי באופן שבו הלקוחות תופסים את החברות השונות. בכנס הטרנספורמציה הדיגיטלית של גלובס הוקדש פאנל לנושא ההתמודדות וההיערכות של ארגונים לדרישות הדיגיטליות החדשות, בהנחיית כתב גלובס אורי ברקוביץ'.

"דברים שהיינו מורגלים לצרוך פנים אל פנים, הפכו נגישים על ידי הפלטפורמה הדיגיטלית", פתח חיים פינטו, סמנכ"ל טכנולוגיות בסיסקו, את פאנל. "הטרנספורמציה הדיגיטלית בבסיסה הייתה לקחת את השירותים ואת המוצרים שלנו, ומנגישה אותם דרך טכנולוגיה ללקוחות. מהות העניין היא לקחת את החוויה הבינאישית, ולהפוך אותה לרלוונטית על פלטפורמה דיגיטלית".

אל"מ במיל' טליה גזית, לשעבר מפקדת ממר"ם וכיום שותפה בפירמת PWC, סבורה שהקורונה חייבה את כולם להצטרף לשינוי. "השימוש בטכנולוגיה בזמן הקורונה צמצם את הפגיעה בכלכלה העולמית. היינו עדים לשינוי בתפיסה של הצרכנים. עם זאת, היו אוכלוסיות שהחליטו שהן לא משתמשות בחלקים מסוימים, כי אנשים מפחדים מהלא מוכר". כלומר, השאלה הפכה מהאם להיכנס לתהליך הזה, לאיך עושים את זה.

לשם כך הביאה גזית דוגמה מהצבא. "צה"ל כבר לא לוחם רק באוויר, ביבשה ובים, אלא גם במרחב הדיגיטלי. לכן צריך להיערך ליכולות האלו, לדעת להילחם במרחב הדיגיטלי. כמפקדת יחידה טכנולוגית, הייתי חלק מעיצוב שיטת הלחימה. כשהולכים לטרנספורמציה דיגיטלית צריך לעצב את השוק החדש". לדברי גזית, כאשר PWC מלווים חברות, "הצוות הוא מולטידיסיפלינרי. חוץ מהמומחים הטכנולוגיים, ישנם מומחים מעולם התוכן עצמו. אם לדוגמה מלווים חברה מתחום הבריאות, יהיה גם רופא בצוות".

אלון פליס, מייסד CodeValue ואדריכל התוכנה הראשי של החברה, מסביר על החשיבות בחברות כמו שלו - אשר מתמחות בפיתוחים לעידן הענן והמובייל. "צריך להגדיר את החזון, לאן הולכים, אבל לעשות את זה עם הרגליים על הקרקע. זה תהליך אבולוציוני שיאפשר לי להגיע למקום שבו אני רוצה להיות. בתוך הפוקוס הזה מתחילים את תהליך האנליזה. הסיבה שחברות צריכות מומחים חיצוניים כמונו קשורה לניסיון הרב שלנו - אנחנו עושים את זה בהרבה מקומות המון פעמים, ואנחנו יכולים לחשוב על דברים שאחרים לא יחשבו עליהם".

פינטו הוסיף כי "מעט מאוד אנשים בתעשייה מודעים לעובדה שהאינטרנט הבא יתמוך בקבצים של 12TB בשנייה. אנחנו מדברים על תקשורת ביתית של 50MB. עסק שמבין שלשם העתיד הולך יוכל לעשות דברים שעד כה שחשבנו שאי אפשר".

בסיכום הפאנל, שאל ברקוביץ' כיצד ייראה העתיד בשנתיים-שלוש הקרובות בהקשר של טרנספורמציה דיגיטלית. לדעת גזית, "מי שלא ייכנס למגרש הזה, ספק אם הוא ישרוד". פליס חיזק והוסיף: "ארגון חייב להמציא את עצמו מחדש בהקשרים האלה, מבלי לאבד את האסטים הקיימים. ארגונים שלא יידעו לזוז, פשוט יישארו מאחור". ואילו פינטו חתם: "יש אצלנו משפט שאומר: אם העתיד שלך בעוד שנה-שנתיים נראה מאוד דומה לאן שאתה נמצא היום, כנראה שאתה לא שחקן באבולוציה הזו".

הכנס בשיתוף ובחסות: סיסקו ישראל, CodeValue וישראכרט