איתות לבאות? פרימוטק חותכת את מחיר ההנפקה בכ-30%

חברת מוצרי הצריכה קיצצה את שווי ההנפקה בבורסת ת"א לכ-280 מיליון שקל "לפני הכסף" • פרימוטק מעוניינת לגייס כ-60 מיליון שקל

בניין הבורסה לניירות ערך תל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה לניירות ערך תל אביב / צילום: איל יצהר

על רקע עומס ההנפקות הראשוניות (IPO) הנרשם לאחרונה בבורסה בתל אביב, גוברות ההערכות בקרב החתמים, כי רובן לא ייצאו לפועל, וכי רוב ההנפקות שכן ייצאו לפועל יידרשו להוריד משמעותית במחיר המבוקש כדי להצליח. נזכיר כי יותר מ-120 טיוטות תשקיף הוגשו לרשות ני"ע על-ידי חברות המבקשות לגייס הון מהציבור על בסיס דוחות 2020.

את הדוגמה האחרונה לחיתוך הנדרש במחיר ההנפקה מספקת חברת מוצרי הצריכה פרימוטק, שקיצצה בכ-30% את שווייה בהנפקה, לכ-280 מיליון שקל "לפני הכסף". שבמסגרתה היא מעוניינת לגייס כ-60 מיליון שקל. זאת אחרי שמוקדם יותר השנה ההערכות היו, כי הגיוס ינוע סביב כ-100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של סביב כ-400 מיליון שקל.

לקראת ההנפקה פרסמה פרימוטק טיוטת תשקיף מתוקנת, אחרי שטיוטה ציבורית ראשונה פורסמה כבר בחודש פברואר. את ההנפקה מובילות חברות החיתום של לאומי פרטנרס, לידר ורוסאריו.

פרימוטק היא ממשיכת דרכה של חברת קליר, שהוקמה ב-1985, ואשר הגיעה לבורסה בתל אביב כבר ב-2006 (ונמחקה ממנה בעשור הקודם), והיא עוסקת בייצור, ביבוא ובשיווק של "חומרי ניקוי, מוצרי נייר, מוצרי ניילון, מוצרים לשימוש חד-פעמי, תמרוקים, ציוד משקי (ציוד משלים), ציוד נלווה לרפואה וגריאטריה ומוצרי אריזה".

החברה משווקת כ-2,000 מוצרים שונים לכ-5,000 לקוחות ופעילותה מתרכזת בישראל. בעלי השליטה בחברה הם היו"ר אלי זנה והמנכ"ל אלי גבריאל, ובסך הכול היא מעסיקה כ-200 עובדים.

טיוטת התשקיף המעודכנת חושפת, כי בדוחות הכספיים לסיכום 2020 (פרופורמה) הציגה פרימוטק שיפור של כ-1% בהכנסותיה, ולמרות השינוי המתון, נהנתה משיפור בתנאי הסחר מול הספקים, מירידת שערי חליפין ביחס לשקל וכן מצמצום הוצאות מכירה ושיווק והוצאות המימון, כך שהרווח הנקי שלה קפץ ביותר מ-40% והגיע ל-26 מיליון שקל.

מנתוני הבורסה עולה, כי בסיכום חודש אפריל גויס סכום של כ-270 מיליון שקל בשש הנפקות לציבור, שבהן שתי שותפויות מו"פ חדשות שהבטיחו את הגיוס בימים האחרונים - יוניק-טק, המשקיעה בחברות היי-טק בשווי של כ-1 מיליארד דולר, עם גיוס של כ-27 מיליון שקל ושור-טק, המשקיעה בתחומי הפינטק והאינשורק, שהבטיחה כ-21 מיליון שקל.