ריבלין: "תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת"

נשיא המדינה התייחס לסערה סביב מינוי שר המשפטים • "חייבים לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים ולא על האזרחים לשרת את הממשלה"

הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס
הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום לראשונה להתרחשויות אתמול בישיבת הממשלה, שבה בנימין נתניהו סירב לאשר את מינויו של בני גנץ לתפקיד שר המשפטים. במפגש בין דתי באבו גוש בהשתתפות נציגי הדתות השונות, שגרירים וראשי מועצות אמר הנשיא כי "נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו, תוצר עמל כפיים אליו כולנו מחויבים והוא מושתת, בין השאר, גם על אדני חוק, מנהל תקין, משפט וצדק".

לדבריו, "כבר תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת. אנחנו חייבים לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים ולא על האזרחים לשרת את הממשלה".

הנשיא פתח את דבריו באיחולי רמאדן כרים וציין כמה טוב להיות כאן יחד כולם. "המקורות היהודיים אומרים על ירושלים, שהיא 'עושה את כולם חברים', מחברת את כולנו, בדיוק כמו שאנחנו יושבים כאן, חברים ומחוברים. אנשי אבו-גוש, ידועים בקבלת הפנים שלכם והכנסת האורחים שלכם. יחסי השותפות והאחווה ביננו מתמשכים שנים ארוכות, עוד מהימים שלפני הקמתה של המדינה היהודית והדמוקרטית, הבית של כולנו. תמיד הייתם מופת של מתינות, של רדיפת שלום, של אהבת אדם ואהבת החיים השלווים והרגועים שיפים כל כך למקום, לנוף הזה", אמר ריבלין.