עוד רבעון חזק לאפל: הציגה קפיצה של 54% בהכנסות

החברה הכריזה על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בכ-90 מיליארד דולר • הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על כ-89.6 מיליארד דולר ורווח של 1.4 דולר למניה • האנליסטים העריכו כי הכנסות אפל יעמדו על 77 מיליארד דולר, עם רווח של 16.6 מיליארד דולר, 99 סנט למניה

טים קוק / צילום: AP - Jeff Chiu
טים קוק / צילום: AP - Jeff Chiu

אפל, החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, פרסמה היום תוצאות חזקות לרבעון האחרון לאחר סיום המסחר בניו יורק. 

הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על כ-89.6 מיליארד דולר ובשורה התחתונה היא הציגה רווח של 1.4 דולר למניה. 

אנליסטים העריכו כי הכנסות אפל יעמדו ברבעון שהסתיים במרץ על 77 מיליארד דולר, עלייה של 32% מול התקופה המקבילה, עם רווח של 16.6 מיליארד דולר, 99 סנט למניה - עלייה של 48% מול הרבעון המקביל אשתקד. התוצאות של אפל ברבעון היו מבחן האם הביקוש למוצרי ושירותי החברה ימשיך להיות גבוה גם אחרי תוצאות השיא ברבעון הקודם.

הכנסות החברה ממכירות אייפונים חדשים קפצו בכ-65% לרמה של כ-48 מיליארד דולר ברבעון, וההכנסות משירותים גדלו בכ-27% ל-16.9 מיליארד דולר. 

החברה הכריזה על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בכ-90 מיליארד דולר. מניית אפל עולה בכ-4% במסחר המאוחר.

הרבעון הקודם של אפל, לחודשים אוקטובר-דצמבר, היה הפעם הראשונה שהחברה חצתה את גבול 100 מיליארד דולר בהכנסות על רקע מכירות חזקות מאוד של דגמי אייפון 12, המכשיר הראשון של החברה שתומך ברשתות G5. החברה רשמה הכנסות של 111.4 מיליארד דולר - זינוק של 21.3% לעומת רבעון מקביל שנה קודם. לצד צמיחה של 17% במכירות האייפונים ברבעון הקודם, אפל רשמה עלייה של 24% גם במכירות של שירותים.

הכנסות השיא ברבעון הקודם נרשמו אף שמכשירי האייפון 12 החלו להימכר רק באוקטובר-נובמבר, במקום בספטמבר כמקובל. בהודעה על תוצאות הרבעון הקודם אפל נמנעה מלמסור תחזית לעתיד.

אפל הודיעה לאחרונה כי תאיץ את השקעותיה בארה"ב ומתכוונת להוציא 430 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות ולהוסיף 20 אלף משרות חדשות במדינה.

השבוע נכנס לתוקף עדכון הפרטיות של אפל כחלק מהגרסה החדשה למערכת ההפעלה iOS 14.5. במסגרת העדכון אפליקציות נדרשות לבקש אישור מהמשתמשים כדי לנטר את פעילותם כשהם גולשים באתרי צד שלישי. המתנגדת הבולטת לעדכון של אפל היא פייסבוק, שמשתמשת בניטור כזה ליצירת פרסום ממוקד למשתמשים.

אפל נסחרת כיום בשווי של כ-2.2 טריליון דולר לאחר עלייה של 86% במניה בשנה האחרונה.