פייסבוק ניפצה את תחזיות האנליסטים: ההכנסות זינקו ב-48%

הכנסות הרבעון הראשון עמדו על 26.2 מיליאד דולר, בעוד הצפי היה ל-23.7 מיליארד דולר • הרשת החברתית עקפה גם את הצפיות לרווח למניה • המניה מזנקת במסחר המאוחר

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: Shutterstock

הרשת החברתית הגדולה בעולם ניפצה הערב את תחזיות האנליסטים לדוחותיה ברבעון הראשון של השנה. הכנסות פייסבוק עמדו על 26.2 מיליארד דולר בעוד ציפיות האנליסטים היו ל-23.7 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של 2020, הכנסות פייסבוק הסתכמו ב-17.7 מיליארד דולר - מדובר בגידול של 48% לעומת רבעון זה. פייסבוק מייחסת את הזינוק בהכנסות לעלייה של 30% במחיר הממוצע של מודעה ועלייה של 12% במספר המודעות שסופקו בשנה האחרונה. 

הרווח למניה עמד על 3.3 דולר ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהצפי היה ל-2.37 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה זינק ב-94% והסתכם ב-9.5 מיליארד דולר.

שוויה של החברה עומד כיום על כ-873 מיליארד דולר לאחר עלייה של 51% במניה בשנה האחרונה. כעת המניה מזנקת ב-5% במסחר המאוחר.

מספר המשתמשים הפעילים החודשי עמד על 2.85 מיליארד איש לעומת צפי של 2.86 מיליארד איש. עם זאת, מספר המשתמשים היומי היה מעט מתחת לצפיות - 1.88 מיליארד לעומת צפי ל-1.89 מיליארד. ההכנסה הממוצע למשתמש (ARPU) עמדה ברבעון על 9.27 דולר, בעוד הצפי היה ל-8.40 דולר. 

מספר המשתמשים הפעיל היומי בפייסבוק ברבעון הרביעי של השנה עמד על 1.84 מיליארד יוזרים, מעל הצפיות שעמדו על 1.83 מיליארד יוזרים. מספר המשתמשים החודשי עמד על 2.8 מיליארד יוזרים.

מספר המשתמשים של פייסבוק בארה"ב ובקנדה נותר ללא שינוי ברבעון השני ברציפות ועמד על 195 מיליון משתמשים פעילים יומיים. מספר המשתמשים באירופה גדל מעט: 309 מיליון משתמשים פעילים יומיים ברבעון הראשון לעומת 308 מיליון ברבעון האחרון של 2020.

חששה מעדכון הגרסה של אפל

הרשת החברתית חששה במיוחד מעדכון הגרסה של אפל, שנכנס לתוקפו בימים האחרונים וממנו הזהירה בדוחות של סוף 2020. פייסבוק אמרה שעדכון הגרסה הכולל את App Tracking Transparency, יפגע באפשרות שלה לפרסם בצורה ממוקדת עבור משתמשים. בעלי מכשירי אייפון יקבלו הודעה קופצת שאומרת שהאפליקציה שהם משתמשים בה מעוניינת לנטר את המידע שלהם ולהשתמש בנתונים לשימושים שונים. פייסבוק הציגה את זה כפגיעה בעסקים הקטנים, שלא יוכלו להציע את השירותים שלהם בצורה ממוקדת למי שזה רלוונטי.

תחילת 2021 אופיינה במאבק שניהלה פייסבוק בהצעת חוק באוסטרליה, שיחייב אותה לשלם על תוכן חדשותי. באמצע פברואר הפסיקה פייסבוק במפתיע את פרסום ושיתוף התוכן העיתונאי באוסטרליה ברשת החברתית שלה במחאה על החוק. אך במהרה היא חזרה בה ולבסוף אף חתמה על עסקת תוכן עם ניוז קורפ - אחד המו"לים הגדולים באוסטרליה והבעלים של עיתונים ותחנות טלוויזיה. לפי ההערכות באוסטרליה, שווי העסקה עומד על 100 מיליון דולר אוסטרלי לשלוש שנים, והיא כוללת את שיתוף ופרסום התוכן מעיתונים אוסטרליים כמו "אוסטרליאן", "דיילי טלגרף" ו"מורנינג סאן", כמו גם שימוש בתוכן מערוצי הטלוויזיה SKY השייכים לניוז קורפ. 

זירה נוספת שבה נתקלה הרשת החברתית הייתה מול הרשויות בארה"ב. פייסבוק עלתה מספר פעמים לסנאט להעיד על התוכן המתפרסם ברשת החברתית שלה ועל רכישת אינסטגרם ושיטות העלולות לחסל תחרות.