רפאל גייסה כ-805 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים

התעשייה האווירית שהודיעה היום על מינויים של האלוף (מיל') מוני כץ בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה וישראל ואל"מ (מיל') אמיר גבע בתפקיד סמנכ"ל לתיאום צפון אמריקה

מערכת היירוט שרביט קסמים של רפאל / צילום: רפאל
מערכת היירוט שרביט קסמים של רפאל / צילום: רפאל

חברת רפאל השלימה אמש (ד') גיוס חוב באמצעות הרחבת סדרות אג"ח בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים, בסך של 805 מיליון שקל, כאשר הביקושים עמדו על למעלה מ-2 מיליארד שקל.

לפי הדיווח של רפאל, מדובר בהרחבת סדרות ג' ד' ו ה', ההנפקה הסתיימה בהרחבה של כל אחת מהסדרות הנ"ל וההנפקה כללה גיוס שקלי וגיוס צמוד מדד. את ההנפקה הובילה חברת דיסקונט חיתום והשתתפה גם חברת החיתום של ברק קפיטל.

הפעם האחרונה שרפאל יצאה לגיוס הון משמעותי הייתה במרץ 2017, במסגרתו גייסה סכום של 1.5 מיליארד שקל, גם כן במתכונת הנפקה פרטית של אג"ח לגופים מוסדיים.

משה ליפל, סמנכ"ל בכיר לכספים ולבקרה של רפאל אמר כי נתוני ההנפקה מביאים לידי ביטוי את האמון של המשקיעים באיתנות הפיננסית של החברה (מדורגת Aaa.il באופק יציב ע"י חברת מידרוג,) " יצאנו לגיוס ההון לטובת מימוש יעדי הצמיחה של רפאל, וכן לטובת השקעה אסטרטגית בתשתיות ובפעילות ה- M&A של החברה".

וחדשות גם מהתעשייה האווירית שהודיעה היום על מינויים של האלוף (מיל') מוני כץ בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה וישראל ואל"מ (מיל') אמיר גבע בתפקיד סמנכ"ל לתיאום צפון אמריקה.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי הסביר כי הצטרפותם של מוני ואמיר, יחד עם יתר חברי הנהלת החברה, תאפשר להמשיך ולהוביל את מגמת השינוי והגידול ברווחיות החברה בשנים האחרונות.

"אמיר, מביא עימו ניסיון עשיר בפיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות, והיכרות מעולה עם מערכת הביטחון האמריקנית. מוני, מביא עימו ניסיון בטחוני עשיר אותו צבר במערכת הביטחון הישראלית בשלל תפקידים בכירים מבצעיים ואסטרטגיים, והבנה עמוקה תקשורת ישראלית - כתבי תעופה בצרכים המבצעיים של צה"ל", לדברי לוי.