בזכות הביטוח: ברקשייר הת'וואיי של וורן באפט עברה לרווח נקי

תאגיד ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר הת'וואיי, דיווח על תוצאותיו לרבעון הראשון של השנה ועבר לרווח נקי של 11.7 מיליארד דולר לרבעון • ברקשייר ביצע רכישה עצמית של מניותיה בהיקף 6.6 מיליארד דולר וברשותו 145.4 מיליארד דולר במזומן

וורן באפט (משמאל) וסגנו בברקשייר הת'וואיי צ'ארלי מנגר / צילום: Reuters, Scott Morgan
וורן באפט (משמאל) וסגנו בברקשייר הת'וואיי צ'ארלי מנגר / צילום: Reuters, Scott Morgan

ברקשייר הת'וואי, חברת ההשקעות של הטייקון וורן באפט, חזרה לרווח רבעוני בזכות רווחי בורסה ותוצאות מוצלחות בעסקי הביטוח שלה, כך מדווחים היום (שבת) מטעם החברה לקראת ועידת המשקיעים השנתית של ברקשייר הת'וואי שתיערך היום.

ברקשייר דיווחה על רווח נקי של 11.7 מיליארד דולר לרבעון הראשון, או 7,638 דולר למניה מסוג Class A. זאת, בהשוואה להפסד של 49.7 מיליארד דולר בתקופה הזהה אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה קפץ מ-5.87 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-7.02 מיליארד דולר.

תאגיד הענק מפעיל חברות ביטוח גדולות, אך גם חברות רכבת, תעשייה, שירותים אזרחיים ואפילו סוכנויות רכב. לברקשייר גם השקעות גדולות, בעיקר בשוקי המניות. 

עסקי הביטוח של ברקשייר רשמו רווח תפעולי של 764 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה ל-363 מיליארד דולר בלבד בתקופה הזהה בשנה שעברה. ההכנסות מהשקעות ביטוח, לעומת זאת, ירדו מ-1.39 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-1.21 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי.

חטיבות הרכבות, שירות ואנרגיה של התאגיד הרוויחו 1.95 מיליארד דולר, עלייה קלה מהשנה שעברה.

שוק המניות האמריקאי עלה ברבעון הראשון של השנה, עם התקדמות חלוקת החיסונים נגד קורונה וציפיות להתאוששות מלאה של כלכלת ארה"ב. המשקיעים חזרו לסקטורים חבוטים כמו כלכלה ואנרגיה ועזבו את מניות הטק. משקיעים בודדים תמכו במניות "ממים" כמו גיימסטופ, מה שהוביל לראלי מהיר שהסתיים בפברואר.

המדדים הבולטים בוול סטריט סגרו את הרבעון קרובים לשיא. מדד S&P 500 טיפס ב-5.8% ברבעון ודאו ג'ונס זינק ב-7.8%.

השווקים העולמיים היו מקום מאוד שונה בשנה שעברה, כשחששות מפני המגפה אחזו בוול סטריט. ממשלות התערבו, חיזקו את המשקיעים עם סדרת תוכניות ועד חודש מאי 2020, המניות חזרו לעלות.

באפט, שעשה חלק מהעסקאות הכי מוצלחות שלו בזמנים לא ברורים והרי אסון, בעיקר ישב בשקט בתחילת המגפה. העסקה הגדולה ביותר של ברקשייר בשנה שעברה הגיעה ביולי, כשהחברה הסכימה לרכוש את עסקי האנרגיה של דומיניון אנרגיה ב-9.7 מיליארד דולר. ברקשייר גם ביצעה רכישת עצמית בשנה שעברה והוציאה 6.6 מיליארד דולר על רכישת מניות מחדש ברבעון הראשון של 2020.

האורקל מאומהה המשיך לאגור מזומן לרכישות ולברקשייר 145.4 מיליארד דולר במזומן נכון לתום הרבעון הראשון, עלייה מ-138.3 מיליארד דולר שהיו לתאגיד בסוף 2020.