אלרוב נדל"ן מגדילה החזקה בכלל ביטוח: רכשה מארקין 2% מהמניות ב-77.5 מיליון שקל

בעקבות המכירה, אלרוב נדל"ן הפכה לבעלת המניות הגדולה בכלל ביטוח, עם החזקה של 8% • מורי ארקין ירד לשיעור החזקה של 4.8%

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

חברת אלרוב נדל"ן, שבשליטת אלפרד אקירוב, רכשה ביום חמישי עוד 2% ממניות חברת כלל ביטוח, תמורת 77.5 מיליון שקל. בכך הפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקה של 8% מהמניות בשווי של 323 מיליון שקל. את המניות רכשה אלרוב נדל"ן מידיו של איש העסקים מורי ארקין, שנחשב עד כה לבעל המניות הגדול בכלל ביטוח.

בעקבות המכירה, ירד שיעור ההחזקה של ארקין בכלל ביטוח ל-4.8% והיא אינו מוגדר עוד כבעל עניין בה. יש לציין כי עוד קודם לכן רכשה אלרוב בשבועיים האחרונים בעסקאות בבורסה ומחוצה לה כ-0.4% ממניות כלל ביטוח ב-14 מיליון שקל.

כלל ביטוח מוגדרת כחברה ללא גרעין שליטה, מאז שנמכרו מניות השליטה בה בשלבים על-יד קבוצת אי.די.בי, שנשלטה אז בידי אדוארדו אלשטיין. את המניות מכרה אי.די.בי בשוק, לאחר שאלשטיין לא הצליח לקבל מהממונה על שוק ההון והביטוח את ההיתר הדרוש לשליטה בחברת ביטוח בישראל.

ארקין מורווח כ-20% על ההשקעה

את המכירות הללו ניצלו משקיעים בשוק, ובהם גם אלרוב, לבניית פוזיציית השקעה במניית כלל ביטוח, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-4 מיליארד שקל. ארקין למשל ניצל את הצורך של אי.די.בי למכור מניות, כדי לרכוש ממנה במאי 2019 כ-8% ממניות כלל ביטוח בהשקעה של כ-215 מיליון שקל.

בדצמבר אותה שנה יצאה כלל ביטוח לגיוס הון, במסגרתו הזרים לה ארקין עוד כ-9.5 מיליון שקל, אולם שיעור החזקתו בחברה דולל ל-6.8% בלבד בשל היקפה הגדול של ההנפקה. כעת כאמור   מכר ארקין מניות ב-77.5 מיליון שקל, ונותר עם החזקה בשווי של כ-192.5 מיליון שקל, כך שהוא מורווח בכ-20% על ההשקעה.

40 נכסים מניבים בארץ ובאירופה

אלרוב נדל"ן, הנסחרת בשווי של 3.9 מיליארד שקל (עלייה של כ-40% מתחילת השנה),  נשלטת על ידי אקירוב המחזיק יחד עם בני משפחתו ב-79% מהמניות. בעלת מניות משמעותית נוספת באלרוב היא חברת ייזום הנדל"ן ישראל קנדה, של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, המחזיקה ב-13% מהמניות שאותן רכשה לאחרונה מידי כלל ביטוח - החזקה הנושאת רווח על הנייר של יותר מ-100 מיליון שקל.  

אלרוב פועלת בתחומי הנדל"ן המניב והמלונאות בארץ ובאירופה, עם מעל ל-40 נכסים בנויים מניבים במגוון תחומים, ובהם משרדים, מסחר, חנויות יוקרה, מרכזים לוגיסטיים ועוד. בארץ מחזיק החברה בין היתר בבית אסיה ובמגדל אלרוב בת"א, וכן בשדרות המסחר ממילא ובמלונות מצודת דוד וממילא בירושלים.