מנכ"ל אינטל העולמית נפגש עם נתניהו במסגרת ביקורו בארץ

פט גלסינגר מבקר בארץ לצורך השקת הקמפוס החדש של אינטל בחיפה בהשקעה של 200 מיליון דולר • גם מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע ומנכ״ל אינטל יניב גרטי השתתפו בפגישה עם נתניהו

פטריק (פט) פול גלסינגר / צילום: Reuters
פטריק (פט) פול גלסינגר / צילום: Reuters

מנכ"ל אינטל העולמית פט גלסינגר נפגש אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. במסגרת ביקורו בארץ, הוא מוקף במשלחת בת שישה אנשים, שניים מהם נכחו בפגישה עם נתניהו - סגן נשיא בכיר באינטל ונשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע וסגן נשיא אינטל ישראל יניב גרטי, שהוא גם סגן נשיא אינטל העולמי. מטעם ראש הממשלה היו יחד איתו בפגישה יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון וכן מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה צחי ברוורמן.

הפגישה שדבר קיומה נשמר בסוד, התקיימה בשעות הערב המאוחרות בלשכת רה"מ בירושלים והשניים שוחחו ארוכות על ההשקעה של חברות כמו אינטל בישראל. עוד שוחחו השניים על היותה של ישראל מדינה מובילה בתחום ההייטק והדיגיטל ועל המשיכה של החברות האלה לישראל. נתניהו התחייב בפגישה כי ישראל תמשיך לבצע פעולות נדרשות כדי להסיר חסמים ולהבטיח את המשך היזמות והצמיחה של המשק הישראלי. גורמים שהשתתפו בפגישה העידו כי האווירה בין השניים הייתה ידידותית וחמה.

עוד הגיעו עם גלסינגר לארץ סמנכ"ל קשרי חוץ ישראל ואירופה באינטל בלה אברהמס ומנהל מפעלי הייצור של אינטל דניאל בן עטר וכן ראש הסגל שלו כריסטופר ג'ורג'. גלסינגר, ששימש בעבר בתפקידים בכירים באינטל העולמית, שב בתחילת השנה לחברה לאחר ששימש מנכ"ל VMWare, במטרה להצעיד אותה על דרך חדשה, לאחר שנים קשות בהן סבלה מעיכובים חוזרים ונשנים בהתקדמות בפיתוח בטכנולוגיות הייצור, ובאי יציבות בצמרת החברה, שהחלה עוד לפני כהונתו של המנכ"ל הקודם בוב סוואן.

כפי שפורסם בשבוע שעבר בגלובס, גלסינגר מגיע לישראל באופן רשמי לצורך ההכרזה על קמפוס חדש שיוקם באזור בפארק מת"ם בחיפה בסמוך לבנייני החברה הקיימים, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר. בנייתו של הקמפוס החדש תחל בקרוב וצפויה להסתיים במהלך 2023. הקמפוס, שמתוכנן לתת מענה לשיטות עבודה היברידיות - המשלבות עבודה מהמשרד ומהבית, צפוי לאכלס כ-6,000 עובדי מרכזי הפיתוח של אינטל שפועלים כיום מכמה בנינים שונים ולאפשר את הרחבת מצבת כוח האדם של החברה, שעומדת כיום על כ-7,000 עובדים בכל מרכזי החברה בישראל, לא כולל עובדי הסטארט-אפים שרכשה אינטל בישראל והפכו לחלק ממנה - מובילאיי, הבאנה, ו-MOOVIT, שמונים 2,100 עובדים נוספים.

הקמפוס החדש צפוי להשתרע על פני 70 אלף מ"ר - 40 אלף מ"ר מעל הקרקע ו-30 אלף מ"ר תחתיה. זאת אף שהתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית בחיפה בחודש ספטמבר 2020 אישרה בנייה של עד 90 אלף מ"ר. מאינטל נמסר כי המבנה החדש יהיה חלק מקמפוס, שיכלול אלפי מ"ר של שטחי ספורט ואזורי טבע ירוקים, כולל מרכז מבקרים שיהיה פתוח לציבור, כמו גם אודיטוריום שישלב בו את צרכי הקהילה. על תכנון המבנה החדש מופקד משרד האדריכלים מושלי אלדר.