"גלובס שואף לתת את המידע שיעזור לשוק הנדל"ן לעבוד"

מו"לית גלובס אלונה בר און אמרה בוועידת הנדל"ן והתשתיות של גלובס כי סיקור הנדל"ן בעיתון שואף לצאת מזווית של פתרונות ולא רק מזווית של תלונות • לדבריה, "בגלובס מנסים להגיד מה כן ולא רק מה לא – זה לשנות את השריר הכי בסיסי בעיתונות"

מו"לית גלובס אלונה בר און פתחה את כנס הנדל"ן והתשתיות של גלובס בשמחה שאפשר לראות את הפנים של כולם. מדובר באחד מהכנסים הפיזיים הראשונים מאז הקורונה באופן כללי והראשון של גלובס.

בר און עסקה בקשר בין כלכלה לעיתונות, ובין נדל"ן לעיתונות. "לשמחתי יצא לי לחוות את שני התחומים האלו ואת הקשרים ביניהם. מילת המפתח שהכי רלוונטית היא אמון, זה מה שחסר לנו. אמון זה המשבר הגדול שאנחנו חווינו, קורונה. אפשר ליד המילה הזו לשים את האסון שקרה ביום חמישי (אסון מירון - נ.ט). אנחנו במשבר אמון גלובלי ומשבר אמון מקומי - ממשלה, מערכת הבריאות, מערכת המשפט, מערכת החינוך, תקשורת ועוד - כולם בבעיית אמון אחד עם השני וביניהם.

"המשבר העמיק בין הציבור לממשלה בעקבות הקורונה וארבע מערכות בחירות. לאי אמון יש מחיר. בנדל"ן אם היינו רוצים לכמת את המחיר - חברות יזמות יכולות לכמת את זה דרך העלויות המשפטיות שהולכות ועולות ומגיעות בסוף למחירי הנדל"ן. עלות שירות הלקוחות הולכת למחירי הנדל"ן. שחיקת עובדים שעולה כתוצאה מטיפול בתלונות שווא עולה. כל הדברים האלו בסוף מגיעים. הפער בין סדר יום פוליטי וסדר יום ציבורי עולה, כל הדברים האלו מביאים לעליות מחירים", הסבירה בר און.

הציבור מאמין יותר במגזר העסקי מבממשלה

על פי מחקריו של ריצ'רד אדלמן המתעסק רבות בתחומי האמון, כל שנה רואים שהציבור מאמין במגזר העסקי יותר מאשר בממשלה וזה הולך וגובר. "הציבור מאמין שגם המגזר העסקי הוא המגזר היחיד שנתפס עם פוטנציאל לשלב ביצועים ואתיקה. אנחנו בתקשורת, נמצאים איפה שהוא בין המגזר העסקי לבין הממשלה, מקום לא להיט באמצע", הוסיפה בר און.

בר און מסבירה שזה האתגר של גלובס. לדבריה, "למה שישלמו לנו כסף כשאפשר לצרוך תוכן בחינם? בתוך עולם של אי אמון, אנחנו רואים את עצמנו כמי שיכול לבנות בחזרה את האמון. ככלי שיכול לשקם אמון ויכול לתווך את המידע בין המגזר עסקי למגזר הממשלתי. זו לא משימה פשוטה, אני נמצאת בה למעלה משלוש שנים. וזה מה שאנחנו אומרים, וזה רלוונטי לכולם, אנחנו מסתכלים איך אנחנו יכולים לקחת אחריות ובמקרה שלנו זה מזון לתודעה".

בר און פירטה ואמרה כי "אנחנו מנסים לבנות מודל אתי שישלב את המודל העסקי, כמו שמצפים היום מהמגזר העסקי בכללותו. בעיניי, בצדק, צריך לצפות לו יותר מעיתונות ותקשורת. שקיפות מול חוסר אמון, עיתונות אחראית מול פייק ניוז, גבולות שיח מול שיח שנאה, ערך מהותי מול פחמימה ריקה, מיקוד מול הצפת מידע וגיוון מגזרים ודעות מול בועות מציאות שהרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת מציעים".

על פי בר און, לשם רוצים להגיע. "במקום לתת נקודות, להיות אלו שמחברים את הקווים. במקום אלו ששמים סימן קריאה על כל משפט, להיות אלה ששואלים שאלות יחד איתכם", אמרה בר און, והוסיפה: "ואני אישה - ובמקום ארבעה גברים בחליפות, מבלי להעליב אף גבר בחליפה, אנחנו רוצים שכולנו נהיה חלק מיצירת החדשות ומהסיקור. ובלי זה לא נוציא מוצר מהימן ולא מעניין ומגוון, ואתם כצרכנים לא תקבלו את המידע שאתם צריכים".

על אמון, אחריות ואתיקה

הנוכחות של גלובס בנושא מתקדמת בנושא. משלבים כותבים וכותבות מכל המגזרים כחלק מהמודל האתי והכלכלי: "אנחנו ממש מנסים לשים את השאלות ומחברים את הנקודות. לא מושלם, אנחנו מגדירים את זה כ-70% מה-80% המצופה, כי 100% זה לאלוהים ו-90% למורה. אם נגיע ל-80% נהיה מאושרים".

 בר און הצהירה כי בסיקור נדל"ן, גלובס שואף לתת את המידע שיעזור לשוק לעבוד. "הצוות של גלובס משקיע כדי לתת לכם את המידע שיעזור לכם בעבודה. לתת נדל"ן מזווית פתרונית ולא רק מזווית 'תלונתית' או זווית ביקורתית. אנחנו מנסים להגיד מה כן ולא רק מה לא - זה לשנות את השריר הכי בסיסי בעיתונות. ואני שמחה וגאה שבגלובס כבר מצליחים ורואים את זה", אמרה בראון.

"אני מקווה שאת הדברים האלו על אמון, אחריות ואתיקה, אפשר כבר לראות אצלנו. אגיד דבר אחד אופטימי - כשיצאנו לדרך באנו עם הערכים האלו. התחלנו להוציא מילים שליליות ומילים מוגזמות. זה לא שאין, אבל המילים פחות היסטוריות. לא כל דבר זה שחיתות", הבהירה בר און.

"חשבו שהציפייה תהיה שהאתר אינטרנט ירד, כי אנשים רוצים צהוב, רועש ורע. האתר רק פרח מהרגע שעשינו את זה. אנשים רוצים הרבה יותר את האיכות ואת השקט מכפי שחשבנו. מה שאנחנו חשבנו שהוא יהיה אמיץ ויגרור הפסד - קרה הפוך. זו מדינת ישראל ואנחנו צריכים לתת לה יותר אמון ויותר קרדיט", חתמה בר און את דבריה.

גילוי מלא: וועידת הנדל"ן השנתית של גלובס מתקיימת בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות: אזורים, קבוצת הרשי פרידמן; אפריקה ישראל מגורים; משרד עורכי דין גרוס, הקרן לעידוד ופתיח ענף הבניה בישראל, התאחדות הקבלנים בוני הארץ ונמל אשדוד