מליאת ועדת חוץ וביטחון החלה היום את פעילותה

בדיון הראשון של הוועדה אמרה ברביבאי כי אף שהוועדה זמנית, האחריות והסמכות שלה לא פחותה מכל ועדה קבועה אחרת • בישיבה אושרו הקמתן של שלוש ועדות משנה

ח"כ אורנה ברביראי / צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
ח"כ אורנה ברביראי / צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

מליאת ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ אורנה ברביבאי, החלה היום (ב') את פעילותה לכנסת ה-24 עם הקמתן של ועדות משנה ועם סקירות חסויות בנושאי הערכת המודיעין העדכנית והערכת המצב האסטרטגית של ישראל שקיבלו חברי המליאה מראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, תא"ל עמית סער, וראש החטיבה האסטרטגית באגף איראן ואסטרטגיה בצה"ל, תא"ל אורן סתר.

היו"ר הנכנס של וועדת החוץ והביטחון, ח"כ אורנה ברביבאי, אומרת כי על אף המציאות הפוליטית הסבוכה ולאור המציאות החריגה והאיומים מקרוב ומרחוק היא בטוחה כי מקובל על כל חברי הועדה שהיא תעשה הכל כדי להבטיח שהמענה לטובת ביטחון המדינה יהיה הטוב ביותר. בדיון הראשון של הוועדה אמרה ברביבאי כי אף שהוועדה זמנית, האחריות והסמכות שלה לא פחותה מכל ועדה קבועה אחרת: "בכוונתנו להתייחס במלוא הרצינות לסוגיות על הפרק ונעשה את המיטב למפות ולהגדיר את סדר היום ובתוך כל המורכבות לייצר את סדרי העדיפויות המתאימים".

בישיבה אושרו הקמתן של שלוש ועדות משנה: ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף בראשה יעמוד ח"כ עמר בר לב מהעבודה. ועדת המשנה להגנת העורף - בראשה יעמוד ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס. וכן ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים) בראשה תעמוד יו"ר הוועדה, ח"כ ברביבאי עצמה.

לאחר ההצבעה על ועדות אלה, קיבלו חברי הוועדה סקירות חסויות בנושאי הערכת המודיעין העדכנית והערכת המצב האסטרטגית של ישראל מראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, תא"ל עמית סער, וראש החטיבה האסטרטגית באגף איראן ואסטרטגיה בצה"ל, תא"ל אורן סתר.