הושלמה עסקת פז-סופר יודה; שם הרשת יישמר

עבור רשת המרכולים תשלם פז 170 מיליון שקל • בנוסף מודיעה פז כי היא נערכת לאפשר שימוש בארנק הדיגיטלי של yellow בחנויות סופר יודה • שמה לה למטרה להכפיל את מספר הסניפים של סופר יודה בתוך שלוש שנים

סופר יודה / צילום: רוני שיצר
סופר יודה / צילום: רוני שיצר

העסקה הושלמה: פז  מודיעה כי השלימה את עסקת רכישת סופר יודה, רשת מרכולים הכוללת 17 סניפים בתל אביב. עבור הרשת תשלם פז 170 מיליון שקל. בפז הוחלט לשמור את המותג "סופר יודה" שייסד יהודה גואטה "בעקבות ציונים גבוהים שקיבל בסקרי שביעות-רצון לקוחות".

בנוסף מודיעה פז כי היא נערכת לאפשר שימוש בארנק הדיגיטלי של yellow בחנויות סופר יודה, בהמשך למגמה שמתחילה ברשתות הקמעונאיות לקראת ההגעה הקרבה של אפל פיי, הארנק הדיגיטלי של אפל.

פז השיקה את הארנק הדיגיטלי שלה ב-2018 כאפליקציה דרכה ניתן לשלם על דלק ועל קניות בחנויות הנוחות של yellow.

פז שמה לעצמה למטרה להכפיל את מספר הסניפים של סופר יודה בתוך שלוש שנים. פז כבר פועלת במרכולים שכונתיים באמצעות 17 סניפי ילו מרקט, ובנוסף מפעילה 241 חנויות נוחות הממוקמות בתחנות הדלק שלה ברחבי הארץ. לאחרונה פרסה פז מכולת אוטונומית בכ-100 בנייני מגורים (מיני ילו) בהם ניתן לרכוש מוצרי מכולת באמצעות הארנק הדיגיטלי של yellow.

בהודעה עם השלמת העסקה נימקה פז כי "החיבור בין השתיים מאפשר סינרגיות משמעותיות בפעילות הסחר של הרשתות ובהגדלה משמעותית של מועדון הלקוחות". עוד נימקה החברה כי "פורמט הסופרים השכונתיים הוא סגמנט הצומח ביותר בעולם קמעונאות המזון בשנים האחרונות, ופז סימנה אותו כמנוע צמיחה מרכזי באסטרטגיה שלה".

סניפי סופר יודה פועלים 24 שעות ביממה. הרשת מציעה משלוחים מהירים (תוך כשעה וחצי) בקנייה ב-200 שקל ויותר. רמת המחירים בסופר יודה, בדומה למרבית הרשתות העירוניות נחשבת לגבוהה, כך למשל אל מול לסניפי טיב טעם ו-AM:PM (שבבעלות דור אלון). לפי ההערכות, כ-30% ממחזור הפעילות של סופר יודה מתרחשים בסופי שבוע. הסכם הבנות בין פז לסופר יודה סוכם לפני כשנה. היקף העסקה שהוערך בשעתו עמד על כ-130 מיליון שקל.

פז היא לא היחידה שלוטשת עיניה לעולם הקמעונאות: לאחרונה רכשה סונול את הרשת סיטי מרקט המונה שבעה סניפים בעסקה בהיקף של 30 מיליון שקל. במסגרת זו תחזק סונול את כוונתה להיכנס לענף הזמנות האונליין בסופרמרקטים בפורמט של משלוח מהיר תוך ליקוט המוצרים מסניפי חנויות הנוחות ומסניפי סיטי מרקט. גם לקבוצת דלק יש כוונה דומה - הצעה של משלוח מהיר למוצרי מכולת - בדומה לאופן שבו פועלת קוויק המלקטת את מוצריה ממכולות ברחבי הארץ. 

את פז ייצגו בעסקה עורכי הדין ניב סיון, אוהד גראוב ושרון סלינס ממשרד הרצוג פוקס נאמן. את סופר יודה עורכי הדין עמית לייזרוב ורועי צמח ממשרד כספי.