מוטי בן משה נגד גבי רוטר: תובע 18 מיליון שקל דמי שכירות על חנות קסטרו שהייתה בקניון TLV

בין היתר נטען בתביעה כי עם סגירת החנויות בעקבות הסגרים ניסתה קסטרו להפעיל לחץ על הנהלת הקניון להמשך הקלה בדמי השכירות, באופן שהוגדר "שימוש ציני ופסול" • קסטרו בתגובה: "נתקלנו בהתנהלות דורסנית"

קניון TLV / צילום: כדיה לוי
קניון TLV / צילום: כדיה לוי

הנהלת קניון TLV בתביעה נגד קסטרו: דורשת 18.2 מיליון שקל בטענה ל"הפרות בוטות" מצד קסטרו במסגרת ההתקשרות שנרקמה בין הצדדים "הואיל וקסטרו כשלה מלעמוד בהתחייבותה היסודית", כך נטען בכל הנוגע לתשלום דמי השכירות.

ב-2013 שכרה קסטרו חנות בקניון TLV. החנות משתרעת על שטח של 600 מ"ר ברוטו. בתקופה הראשונה לפתיחת החנות ב-2017 שולמו להנהלת הקניון דמי שכירות על בסיס אחוז מהפדיון. החוזה היה תקף לתשע שנים עד לשנת 2026.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענת הנהלת הקניון כי היא נענתה לבקשת קסטרו להקלות בדמי השכירות, כאשר על-פי סעיף שביקשה להכניס לחוזה, תעמוד לה הזכות, בהתראה של 30 ימים, להודיע לקסטרו על סיום ההקלה.

הנהלת הקניון טוענת כי קסטרו לא חתמה על ההסכם כאמור, ויתרה מכך, אף חדלה מלשלם דמי שכירות יסודיים "וכמו כן לא נקפה אצבע בכדי לעמוד בתנאי ההקלה".

ב-23.1.2020 הודיעה הנהלת הקניון לקסטרו על סיום תקופת ההקלה בדמי השכירות אחרי כשנתיים. רשת האופנה מצידה השיבה כי אם לא תימשך ההקלה בשכר הדירה, היא תפעל לביטול מיידי של הסכם השכירות. הימים היו ימי טרום המשבר, ובמרץ 2020 הודיעה קסטרו באופן חד-צדדי, כך נטען בתביעה, על הפסקת תשלום דמי השכירות ודמי הניהול.

לאחר מכן נטען כי עם סגירת החנויות בעקבות הסגרים, ניסתה קסטרו להפעיל לחץ על הנהלת הקניון להמשך ההקלה בדמי השכירות, באופן שהוגדר "שימוש ציני ופסול", כאשר גם לאחר פתיחת הקניות מחדש השאירה קסטרו את החנות שלה סגורה, מה שלשיטת הקניות היווה לא רק נזק תדמיתי אלא גם הפרה של ההסכם בין הצדדים.

ביולי 2020 נפגשו מוטי בן משה, בעלי רבוע כחול נדל"ן, בעלת קניון TLV; וגבי רוטר, בעלי קסטרו; במטרה ליישב את ההדורים ביניהם, אלא שהדבר לא צלח, וסוכם כי קסטרו תפנה את החנות, מה שאכן קרה באוגוסט 2020. כעת בהנהלת הקניון נחושים לקבל דמי שכירות על החודשים הקודמים עד לפינוי החנות.

עוד מציינים בהנהלת קניון TLV כי נגד קסטרו עומדות תביעות דומות על-ידי משכירים שונים, "דבר המלמד על מדיניות חסרת תום-לב ובריונית במשא-ומתן".

בתביעה מבקשת הנהלת הקניון לחייב את קסטרו לשלם לה את דמי השכירות שלא שולמו, את הקנסות המעוגנים בהסכמי ההתקשרות ואת התשלומים הנלווים.

מקסטרו נמסר בתגובה: "כפי שציינו בעבר, קבוצת קסטרו מייעלת את פעילותה בכל הרבדים והציגה לאחרונה נתונים כספיים מצוינים המעידים על מצבה האיתן ועל יכולתה הפיננסית. מאז שינוי הבעלות בקניון TLV, חזר הקניון מהתחייבויות קודמות מולנו באופן שלא איפשר את המשך הפעלת החנות. קסטרו פעלה בכל דרך בכדי להגיע להסכמות אך נתקלה בהתנהלות דורסנית, ועל כן פינתה את החנות בקניון לצד שוכרים רבים שפעלו כך. צר לנו כי הנהלת הקניון בוחרת לפנות לתקשורת בטרם קיבלנו את כתב התביעה, ואנו נגיב עליו בבית המשפט כאשר נקבל אותו".